Raingikuimain tausiah dari gus baha

 

 

Adicoro ingkang ongko pitu inggih meniko  tausiah. Tausiah ingkang sepindah badhe kasampaken  panjenenganipun Bapak K. Haji Bahauddin Nur Salim. Dumateng panjenenganipun  Bapak K. H. Bahaudin Nursalim kasumanggaken. Kanan kanan. Alfatihah.   

Nggih niki nerasaken ngaji biasanipun ngiku tafsir Alidris. Mugi niki dados amalipun Mbah Bisri, Mbah Kholil Harun, sedanten Mbah Kholil nerasakenaken kersanipun Mbah Mus ingkang kulo hormati, Nyai Muhsinah, Mbah Kholil ingkang kulo hormati, sedanten keluarga ingkang kulo hormati. Niki kulo badhe maos mugi-mugi do beto kitab kadose mboten ora niat 

ngajine ee dados ngeten mboten guyon niki tenan nak pidato niku kadang pendapate sing ngomong tapi nak ngaji kados kulo niku niku suargo tenan mboten guyon suargo tenan karena malaikat tuh kena aturan fikih jadi kalau manusia diharamkan jotosi tiang hafal Quran. Malaikat juga diharamkan jotosi tiang nopo hafal Quran. Jika manusia diharamkan menghina 

tiang alim, malaikat juga sama diharamkan menghina orang alim. Terus niki ngaji kersane jenengan tahu betul betapa kangelane Kiai Bisriamal Al ibris. Dados iblis nu maknane azzahabul kholis. Emas sing murni niku bahasa muarabe bahasa yang diarabkan iblis. Jadi iblis itu dulu bahasa Yunani terus muarab. Muarabu diarabno terus dados nopo? Ibris. Kulo waos nggih kulo dipeseni Mbah Mus. Sakjane sing moco kitabe mbaheu putu-putup tok, digus-gusno tok ora gelem mocone tapi kulo nggo jel Gus Rafi tok mboten Gus liyane. 

Kulo niku radi niku pen, radi fanatik teng ajarane bapak-bapak kulo niku nak ngandani kulo hak kowe lorolah waye ngaji iku ngaji loro lah asal ij iso ngaji ngaji mergo kowe loro lah disalami templekku gelem disalami templek gelem pas ngaji libur gitu dadi k nak pas loro kok gak ngaji salami templek yo gelem prei ngaji yo prei salam templek iku fair ngajine libur penghormatane jalan terus dadi gus-gus sing rapati ngaji niku sakjane nak dihormati ya kudune ora pati gelem sak jane niki cerita sak ning mboten nyinder ngamuk niki wis k kudu aturane jeneng ngono yo ngaji mboten kudu kados kulo mboten malah kados kulo nu ngaji masalah ngaji ngen ono podium nu masalah ngaji tenan ya guru madin terus ngaji muride limo sing teko mok siji kadang lim uto niku ngaji tenan mergo mesti ikhlas wong dikomersialno ora iso akhire mesti ikhlas nu sae niku kulo waos nggih benjenengan ngertos saya ini pengagum mufasir-mufasir sing ngitmahi dengan bahasa Indonesia atau bahasa Jawa dados di kamar kulo niku wonten almisbah karanganipun Pak Quraisy sing paling depan sing selalu sama saya niku terjemah Kemenak zaman tahun 71 tesih Pak Mukti Ali ketua tim tesih Profesor Sunaro beberapa anggota masih termasuk Kiai Anwar Musaddad, Mbah Ali Maksum termasuk kulo nggih belajar al Ibris kersane ngertilah nak kulo nu tiang jawo kulo waos nggih bismillahirrahmanirrahim ini ndak saya rubah sama sekali persis teks yang teng mriki. Lebih nyucekno siro nyucno siro ismabika ing asmane Pangeran iro a'la kang luhur alladzi khalaqo teng mriki beliau maknani kang nitahake sopo alladzi fasawa mongko nuli nyempurnakno sopo 

alladzi sampeyan oleh bantah niki kulo moco kok walladzi lan walladzi qodaro Lan kang nekdir sopo ladhada mko nuduaken sopo lados kulo bilang ke panitia supaya untuk momentum ini kulo moco suratul alasbihismaabikal aa terus kulo woco teng penjelasanipun suratul a'la iku surat makiyah ayate akiai 19 ayat kanjeng nabi kadawuhan supoyo nyuci marang pangeran Allah kang maha luhur kang nitake sembarang kalir kanti sempurnno ngerti jenengan sembarang kalir ngerti fi rafi yo termasuk gawe kon barang sembarang kalir yoiku Allah kang nakir opo kang dadi kersane nuli nuduhaken maksud kulo ngeten nggih niki rungokno tenan ada sekian fakta sosial yang mungkin anda kecewa bisa karena itu keinginan tidak kesampean atau khayal yang tidak kesampean atau apa saja. Dengan mensucikan Allah itu kita tetap benar sebagai hamba. Misalnya contoh ngeten, mungkin Anda risi dengan kotoran yang di rumah . 

Mungkin Anda risi dengan bangkai yang di lingkungan Anda. Tapi coba tanya yang berkepentingan. Niki cerita tasawuf niku ben koy wong alim tenan koy ilmu hakikat. Takokno yang berkepentingan. Misale wonten kotoran sapi banyak di belakang rumah. Mungkin orang-orang priayi di leteh itu jijik tapi takokno pakar-pakar sing ahli pupuk. Oh seneng seneng masih ada pupuk. Mungkin wonten bangkai kodok jenengan gak seneng tapi takono ayam seneng. Sehingga kita disuruh dilatih Nabi disuruh baca subhanallah wabihamdih adada khalqih.

Kita mentasbihkan Allah itu adad khqi. Semua makhluk yang diciptakan Allah. Termasuk mungkin yang anda ndak suka, Anda ndak siap, Anda musuhan dengan makhluk itu. Tapi tetap subhanallah wabihamdih adada khalqih sesuai jumlah makhluknya Allah. Termasuk mungkin makhluk yang kita gak senang. Sehingga tasbih ini yang menjadi alasan ya alasan kita min ahlil jannah. Apapun kecewa kita tetap kita baca subhanallah wabihamdih khqi warid nafsihin arsada kalimati. Mulane kulo pilih kata tasbih. Banyak orang yang karena terlalu fikih mungkin enggak siap dengan hakikat-hakikat sing dikersano Allah subhanahu wa taala. Tapi bagi orang-orang yang sudah makamnya kalau dalam bahasa pondok nu nggih nggih santai-santai mawon. 

Dos niki bener-bener kulo niat kepengin ya kepenginlah kulo jenengan kabeh min ahlil jannah. Sampeyan usah GR mesti mlebu suargo. Tapi kudu yakin. Yakin mlebu suargo kulo bolak-balik kalau boleh dikatakan agak kumul luhur bolak-balik fatwa. Mlebu neroko iku angel. Sing gampang mlebu suargo mergo mlebu neroko iku ora ono kuncine kan. Miftahul jannah lailahaillallah. Kan wis dikii kuncine. Dadi kowe nbu neroko kebangeten. Orang Islam dikii kunci suargo miftahul jannah. Lailahaillallah.

Neroko kowe ora dikii kuncine. Dadi nak mlebu iku yo aneh. Wong ora duwe kuncine kok mlebu. Kulo ng nate dibantah ek tiang neroko Gus gak ono pintune dadi glundang-glundeng. Wah ya repot ngono nkne bayangno neroko jare ora ono pintune dadi wong karek mlebu yo kowe sing mlebu aku ora nggo kuncine. Aku jadi maksud kulo niku betapa gampangnya hadad

din. Wong kuncine suargo kok diajarkan ke kita miftahul jannah. La ilahaillallah. 

Kulo nate mangkel guru SD niki kisah nyata rondok pidana. Cara Pak Kapolres, Pak Danang rondok pidana. Dia itu bocorkan ujian nasional didudono murid-muride. Singkat cerita dianggap pidana tapi belum nyata, belum sampai masih debat di kantor. Masih debat di kantor belum sampai. Jadi enggak bisa ditangkap. iku piamb tenggen kulo takokno Gus Pak nak ngandel wong ujiane mungkar nangkere dibocor ora piye-piye kok terujan SD mergo kabeh kiai kan bocor ujiane mungkar manuka w nabiuka dinuk dikiasno niku ra nggih le Gus niku 

guru-guru aduh waduh kulo nak muni nggih berarti ngesahno nkne bocorno nak muni ora kabeh kyi kan bocorno ujiane mungkar nakir dadi kudune kiai-kiai sokben U masalah besar ngadepi mungkar nakir karena iki sing bocorno nopo sing bocorno nopo ujian lombo cik apike wong bocoro ujian kok oleh ujiane mungkar nakir maksudde ora ujian mulane nek sampeyan takoki mungkar nakir kok ijek ngowah-ngowo kebangeten wis dibocorno ijek ditalkin meneh dilatih ulang mulane kulo nu kepengin sakjane kados ki bisri ng talkkin basa jawo mergo nek sampeyan tak talkin bahasa arab sampeyan or iso bahasa arab ning jero malah Amin. Amin. Malah perkoro perkor mergo ya ono santriu saking saking loyale m kiye niki cerita keramat sampeyan ora percaya ora apao kulo ya ora kepin dipercoyo kulo niku wis kiai asli sampeyan percoya ora percoyo pun kiai wonten kiai niku saking senenge kyi niku niki cerita terkenal ning pondok-pondok gak penting iku bener to ora penting barang takokei malaikat mar robuka man nabiuka santri ii termasuk jenis santri goblok goblok banget mujma Alh gobloke jma aleh. Pak malaikat sampeyan tau ngaji ning di nggon takok iku ambek wong pinter takoh kok ambek wong bodoh. Dadi bodone iku malah dinggo alasan ora perlu jawab. Lah sing pinter sopo? Ya kia-ki sing ning dwur iku sing iku iku iku ae takoki. Takok kok ambek wong bodoh. Takok ya ambek wong pinter. Sampeyan tak ijazahok praktiko. Jadi kadang-kadang agomo niku rileks. Agomoten koy sampeyan bayangno niki mesti mbahmu seneng agomo itu gampang. 

Wonten tiang tangklet kanj kadang-kadang ditakoki ya Islam kota sahih ndak kota sahih ndak. Nah kulo kan kudu iso jawab. Nek sampeyan ditakoki ora iso jawab kan pantes nak kulo kan ora iso kan enggak pantes sering kulo Gus Pak Baha nakanggap apa hadis hadisnya orang NU itu sahih apa ndak aku mene yang mana hadise wong nui tiap kiai dalil bingung kan sampeyan sing seneng mawon tak goleki cara masuk surga yang mudah dan gratis maksudde sing gampang maksudde sing gampang nah kemudian Kan niki kulo waco sekedem mgo tak wao pegone katan. Tapi yang jelas saya pastikan saya bisa baca kitab ini karena ya karena memang saya belajar ngeten nggih tentang tasbih. Ada logika yang dibangun malaikat. Malaikat ya tentu malaikat tertentu itu yang salah. Misalnya malaikat yang menggugat. Ini pentingnya tasbih ini dengerin pentingnya nopo tasbih. Misalnya malaikat gugat. Ya Allah kenapa Engkau jadikan manusia sebagai khalifah? Bukankah manusia itu potensinya yasfiquma bisa mengalirkan darah? Toh wahnu nusabbihu bihamdika nuqaddis. Itu kalau dalam ilmu balagah jumlah fi'liah itu tidak konsisten. Ya wis sampeyan rungokno ssik paham nak paham yo pantes wong ora kiai kon paham. Jadi sampeyan paham yo pantes berarti cerdas. Wong ora kiai kok ora balago ora 

paham yo pantes pancen mboten nopo kiai sing keliru ngiki putu kiai ora paham niku dosa niki 

doso banget mboten dosa biasa dosa banget m niki pun janjian mbah mus kulo pokoke kudune sing moco kitab kulak pun pensiun bien diwoco piambake diawur cilik dadi disalahno rafi kok ngawur kok salah l jenenge lagi ngawur Jumlah fi'iah itu beda dengan jumlah ismiah. Kalau dalam ilmu balagah, kalau ismiah itu lubut waddawam itu satu status. Ya, saya beri contoh yang gampang. Kalau ada orang misalnya gini, ini tak bahasa Arabno. Roaitu zaidan khotbahu. Saya melihat Zaid sedang menjahit bajunya. itu tidak harus dia berstatus penjahit karena khot sabaosam melihat Zaid sedang menjahit baj kalau profesi itu redaksinya pasti isim khayat penjahit misalnya ada orang yang tidak alim tidak guru profesional roitu zaidan yuallimu waladahu saya melihat Zaid mengajari itu tidak harus pintar tapi kalau disebut zaidun alalim itu harus pintar karena statusnya apa ismiah makanya pakar Pakar-pakar balagah itu yakin kalau Nabi Adam itu salahnya itu ndak status. Karena Allah ngistilahkan waaso adamahu fagua. Pakai fiil waaso adamubahu faghua. Itu mirip zaidun khot saubahu. Apa? Zaidun khotbu. Zaid menjahit bajunya. Itu tidak identitas karena redaksinya pakai jumlah apa? Fi'liah. Tapi kalau zaidun khiyatun itu identitas berarti dia penjahit. Itu kalau orang balagah itu penting banget. Ilmu seperti itu penting banget. Nah, malaikat itu meredaksikan pakai fi'il. Ya Allah, gimana ini manusia yang potensi jahat kok malah engkau angkat jadi khalifah? Wahnu nusabbihu bihamdika wuqdisulak. Kita ini selalu bertasbih. Tapi saya ulang lagi ya. Ini malaikat khusus sing rondok rapati papan atas. mboten Jibril, Mikail mboten. Saya pastikan di semua tafsir yang saya baca, kitab-kitab ageng niku ini enggak malaikat kayak Jibril, Mikail. Malaikat kok jenengan orang kebanyakan. Ini kan janggal. Saya mentasbihkan engkau, saya mensucikan engkau. Tapi di saat yang sama meragukan keputusan Allah, ngangkat Nabi Adam jadi khalifah. Itu kan sama dengan saya ini meyakini engkau suci tapi kali ini ada masalah keputusan engkau ini kok Adam kau jadi angkat sama khalifah loh Allah yo mangkel toh jare 

nyucekno aku kok ngevaluasi keputusanku aneh gak saya mensucikan engkau tapi terusane tolong dieva berarti kan cara bahasa kasare kadose kali ini agak enggak tepat keputusane jenengan mulane pangeran terus duk nah Timbang sampeyan moco tasbih salah. Salahe yo mergo modifikasi dewe. Dadine ora tasbih tapi mantra. Kulo ijazahi mawon nak sing apalane 

angel wis pokoke ridan subhanallah walhamdulillahu akbar. Subhanallah walhamdulillah. Timbang ijazahku mau kepanjangan bingung malah sampeyan. Nabi itu kalau muji tasbih ngendikane laan aqui sak teruse sing gampang-gampang mawon. Lan aku subhanallah walhamdulillahu akbar. Ahabu mimat alamsu. Satu hari saya baca tasbih sekali. Itu lebih baik daripada dunia seisinya. Lho niku mboten guyon sampeyan ojo bayangno nganggo utekmu. Bayangno misale sampeyan duwe alpad dek s miliard terus ketemu pangeran ditakoki itu dari mana? Ribet. J nak sampean ketemu pangeran ngapain di dunia baca tasbih? Gusti kan keren langsung. Oh berarti anta min ahlil jannah kono mlebu suargo. Dadi wong kadang mikir mikir munajat. Kulo niku saya ini kan termasuk yo termasuk jare wong-wong yo Gus Gus saiki lah kulo termasuk iso dipertanggung jawabno kulo niku pun siap-siap nak ketemu Pangeran. Mulane nak ngaji kulo teng Jogja teng-ten. Subhanallah wabiham paneran mulang opo sakusi. Tapi kulo tutup ma tasbih selesai kan. Tapi jangan bilang seperti malaikat wahnu nusabbihu bihamdika w nuqaddisak itu subjektif. Saya mentasbihkan engkau. Saya atau kita itu kan subjektif. Subjektif itu dia merasa mensucikan Allah tapi di saat yang sama mengevaluasi keputusan Allah. Lah sampeyan kan gak waca subhanallah alhamdulillah subhanallah wabihamdihi subhanalladim kalimatani khofifatani alal lisan sakilatani fil mizan wis mboh habibatani wis mbohha rahman kulo mergo apale hadis kakean dadi kulo bingung apalane sing podo mek k ora niku mboten ngerti ndak karena itu di teks bukhari itu diulang tiga kali ada yang begini kalimatani habibatani rahman sakilatani fil mizan terus terakhir khofifatani alal lisan niku terakhir. Tapi teng Indonesia sing melampah kan kalimatani khofifatani alal lisan sakilatani fil mizan habibatani lar rahm. Kulo apalane telu. Justru apalan kulo telu rawan mbok salahno. Dadi kulo sekali sing ora iku yo mbok salahno. Piye to Gus? Bak sing populer uu gak ngono kok iku iku hadis kondi repot pancen duwe apalan kathah u repot potensi disalahnoy kulo misale salat ra kunnut mbakani Muhammadiyah padahal cara mazhab Hanafi mboten qunut. Berarti Imam Hanafi Muhammadiyah Imam Syafi'i NU repot-repot. Jadi resikone wong ngaji kathah niku ya rod repot. M kulo nate haji haji tenanu niku mubeng Ka'bah mboten wani nyekel kiswa disalahno kulo pasu haji bareng tiang Jogja kulo Pak Bak pak kok mbak megang Ka'bah jauh-jauh ke sini kok ndak megang Ka'bah duh nerangno piye bareng pun teng kamar kulo je diprotes jauh-jauh kok ndak megang Ka'bah kamu itu enggak ada rindunya sama Ka'bah kulo dereng kondang dereng pati terkenal tapi pun alim lah nak alime pun alim pun cukup lah nak terimgo Bantah-bantahan fahsul masail pun cukup lah ape nerangno wedi nakkne kecewa wong ibadah kok dikecewakno kulo kan putrane bapak bapak itu paling enggak suka ngecewakan orang awam niku bapak akhire disalahno terus ya ora kuat waduh kulo yo menungso ngeten ka'bah niku jare tiang kathah mugi-mugi mboten jare tiang kathah kiswah niku diminyaki lah tiang haji niku mboten angsal nyekel sing berminyak berminyak wang Berarti kulo salah mboten mboten salah biasane fekih-fekke angger bangsa ora pati roh niku makfu senenge karuan sewenenge pol ba itu orang pintter orang alim badanku wis suwe ngenyek wong aduh repot terus kalau orang alim itu kan enggak berani tawaf itu dekat sama Ka'bah karena takut menginjak sadarwan sadarwan itu luwian pondasi tapi menurut orang kebanyakan kan aneh wong tawaf kok ora wani marek Ka'bah mergo nak merek banget itu nanti kamu menginjak sadar berarti ora ngubengi Ka'bah tapi alal Ka'bah malah kamu di atas.

Itu cara mazhab Syafi'i. Untunge mazhab Maliki, mazhab Hanafi ndak gak poo ketok pokoke gak poo lah. Kulo nu moco takbir sing popo. Yo moco takbir sing ora popo. Akhire kulo kan milih untuk diri saya milih sing popo. Berarti agak jauh nak ono wong parek tak golekno mazhab lio . Wis tak golekno ngono aku disalahno oleh sopan. L cara kulo ora dilatah ikhlas ngamuk tenan. Tapi kiai dilatih ikhlas dilatih. Ya saya ulang lagi ya kulo ijazahi. Jadi kalau mentasbihkan Allah itu jangan pakai bahasanya sendiri pakai sing musalsal ila rasulillah sallallahu alaihi wasallam. Nggih sing gampang-gampang maon subhanallah alhamdulillah walailahaillallahu akbar. Karena sekali pakai kreasi Anda itu masalah.

Ada cerita Abu Yazid Albustomi awal-awal jadi wali. Ini cerita sampeyan ora kudu percoyo ora penting sampeyan percoyo ora percoyo sampeyan mbok imani yo kepengin du akeh bojo ayu neriman mati bu suargo dasar pengkhayal Abu Yazid pertama jadi wali itu wiridane ngeten usabbihuka yabi pakai fiil walasil beliau ngalami satu mukasyafah abi naqsun ya ab yazid hatta tunazi w tusabbi memangnya saya ada masalah apa sehingga engkau sucikan Kan kalau unaziuka kan berarti saya mensucikan engkau. Memangnya saya ada masalah apa sehingga perlu engkau sucikan? Saya ini sudah alkamal sudah alkamil fidati saya alqayyum. Saya ini sudah kamil sudah sempurna lidati. Zat saya ini sudah sempurna enggak butuh kamu tasbihkan, enggak butuh kamu tahmidkan. Saya ini sudah sempurna. Memangnya ada masalah apa? Woh ngamuk. Wah nangis sampai meh sido dadi wali gara-gara kreasi bahasa niku. Tapi beda dengan kalau kamu pakai bahasa sing musalsal. Subhanallah walhamdulillah. Mau disalahkan gimana? Ya Allah hadi lghatu habibika Muhammad ut hadil kalimah kalimatu haqin sing natalaqo minil masayah ila ahab khqika rasulillah. Kan aman. Ini kalimat pilihane Rasulullah kekasih jenengan malaikat. Tapi sopo nak sampeyan sing ngomong mbok kreasikno koy opo ya sampeyan wis profesor balagoh lah tetep masalah sing mbok adepi iku pangeran mboten penguji penguji gampang paham nggih dados kulo suwun kalimat tasbih ini luar biasa sehingga sabbih isma rabbikal alam kemudian ada disiplin-disiplin tafsir yang yang orang bisa berdebat kenapa ada isma rabbik yang kita suci ikan kan Tuhan bukan namanya tapi Tuhan itu ada banyak ulama yang mengatakan al ismu ainul musamma tapi ada ulama yang berteori begini untuk orang-orang terhormat dalam bahasa keharian itu memang enggak boleh disebut langsung sehingga dalam bahasa Arab manaun itu ila hadrati syekh yang kamu hormati itu syekhnya apa depannya syekhnya kan majelis hakim memutuskan yang memutuskan itu hakim apa majelisnya hakim tapi bahasanya majelis hakim memutuskan makanya orang nyebutim Asy'ari itu Hadratus Syekh Mbah Hasyim Asy'ari. Padahal Hadrah itu tidak orangnya. Jadi itu diamati ism rabbik itu tradisi balagah Arab, sastra Arab yang memang untuk hal-hal yang terhormat itu enggak di enggak disebut langsung. Seperti kita menghormati saya misalnya ngormati Mbah Mun, guru saya Hadratus Syekh. Paham nggih? Yang kita hormati itu kan Mbah Munnya tapi kita nyebut Khadratus. Sehingga sabbih ismabik bukan sabbih rbaka tapi sabbih isma. Tapi saya ulang lagi ini wilayah sing mungkin para penekun tafsir, penekun balagah sing ngertos. Ya saya ini ijazah resmi niki pokoke nak maoco tasbih itu ngikuti bahasa sing dipilih Rasulullah sallallahu alaihi wasallam. Karena kalau yang milih kita itu resikonya kayak malaikat tadi ngentikan. Saya mentasbihkan Engkau ya Allah. Tapi di saat yang sama, tapi tolong evaluasi keputusan engkau tentang Nabi Adam jadi khalifah. Ngevaluasi itu bentuk tasbih bentuk rod suudon. Tapi saya pastikan itu malaikat awam, bukan malaikat papan atas. Itu yang ngendikan tafsir Qurtubi. Karena sekali sampean enggak begitu terus rodok ambek Jibril piye? Ampek Mikail piye? Mboten mboten mulane malam ini kulo mesti disenengi malaikat-malaikat papan atas mergo ora tak tersangkakan di bab niki bab wanahnusamdikaqot

dis kulo nurin yo janggal malaikat jare kondang sopan iku ono malaikat model ngene iku piye terus dadi kulo goleki takbir iku wis wis jarak ternyata ketemu ketemu ternyata itu bukan khawasul malaikat terus kulo suwun tradisi jenengan baca tasbih nah terserah jenengan nopo kalau saya memang di antara yang saya tekuni niku Iku teng Sahih Muslim itu ada sanad Sayidah Juiriah itu wiridan mulai subuh sampai sekitar jam 10. Wiridoan terus. Terus Nabi rawuh tanya, "Ma zilti alal hal allati kunti alaiha?" Kamu masih seperti ini? Iya. Kata Sayidah Juwairiyah, kata Nabi, "Laqod kltu ba'daki arba kalimatin salasa marrot lauzinat bima qulti lawa wazinat hunna." Pokoknya kira-kira gitu loh. Saya tadi melafazkan empat kalimat, saya baca tiga kali. Tapi kalau ditimbang dengan amale kamu itu masih keren yang saya baca ini. Terus diajari subhanallah wabihamdih adada khqi warid nafsi wazinata arsih waidada kalimati.

Itu bisa menyingkat wiridan. Sampeyan kan gak iso tak bayangno bar subuh wiridan jam 10 mohal sampean ora di utang mohal. Yang bisa sabar wiridan biasane wong diutang, wong ambisi, wong problem. Nak tiang-tiang normal kados kulo niku mesti mboten saget. Itu butuh banyak masalah. Bapak kulo ngijazi kulo kene nak ono wong mlete. Nak ono wong mlete. Ojo warahi taklim mutaalim to ikhya hak gak mandi dongakno duwe utang kok di akhlak dewe wong mlete mbok kandani ngaji ora mandi dongakno duwe nopo utang niku gak ada akhlak piambak. Nggih ngoten mawon. Asalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Allah

 

 

 

 

 

Matur nuwun para rawuh, para hadirin hadirat ingkang minulyo. selajengipun inggih meniko sambutan keluarga soho manakib masyaikh pondok pesantren Rut Thaolbin ingkang badhe kasampaken

panjenenganipun Bapak K. Haji Ahmad Said Asrori. Dumateng panjenenganipun Bapak K. K Ahmad Said Asrori kasumanggaken H

 

Asalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Waalaikumsalam. Alhamdulillahiabbil alamin wabihi nasta'inu ala umurid dunya waddin wal aqibatu lil muttaqin wala udwana illa aladzolimin. Wasalatu wasalamu ala sayyidina wa habibina wa qudwatina wa qurrati yaina Muhammadin sayyidil anbiyaai wal mursalin wa ala alihi wasohbihi waman tabiahum biihsanin ila yaumiddin. Wala haula wala quwwata illa billahil aliyil adzim. Amma ba'du. Hadrat masyayih, para alim, para kiai, sedoyo ingkang kita mulyaaken. Langkung-langkung dateng panjenenganipun Syekhina K. Kiaji Ahmad Mustofa Bisri lan sedoyo putra wayah ingkang kita mulyaaken panjenengan Ibu Nyai Hajah Muhsinah Kholil saha sedoyo putra wayah ingkang kita hormati para zuriah saking si Mbah Khalil bin Harun, si Mbah Mustofa Bisri lan sedoyo putra wayah saking duriah Mbah Kholil Harun sedoyo ingkang rawuh

Ingkang kulo cintai, kulo tresnani para pejabat kasepuhan, Bapak Bupati, Bapak Wakil Bupati, Bapak Kapores, Bapak Dandim Kabupaten Rembang, lan sedoyo pejabat ingkang rawuh ingkang minulyo. Para hadirin hadirat, para tamu undangan sedoyo rahimakumullah. Alhamdulillahiabbil alamin. Puji syukur dateng Allah Taala wonten ing saat dalu meniko Allah sampun marengaken kulo lan panjenengan sedaya hadir wonten bahargian agung injih mrengetiosanipun junjungan kita Nabi Muhammad sallallahu alaihi wasallam. Ingkang alhamdulillah kolo wau sampun dipun paringi almawaid alhasanat saking akhil karim K. K Bahaudin Nur Salim ingkang mugi-mugi kanti prengetan sekaligus haul dateng para masyayih pondok pesantren Raudatut Tholibin Rembang meniko estu-estu nuwuhaken keberkahan dateng kita sedayo. Kula minangka sulihipun saking keluarga ingkang sepindah ngaturaken agunging panuwun. Matur nuwun dateng rawuhipun panjenengan sedoyo ingkang sampun menyempatkan diri rawuh nerek haul lan prengetan wiosanipun Kanjeng Nabi meniko. Mugi-mugi sowan kulo lan rawuh panjenengan sedoyo estu-estu Allah maringaken keberkahan,

kesaenan, keselametan dateng kita sedo. Amin. Allahuma amin.

Saklajengipun keluarga ugi ngaturaken nyuwun pangapunten ingkang tanpa pepindan bilih keluarga lan sedaya panitia anggen paring papan pilenggahan minggahipun darah daharan unjukan nyamian kirang murwat kirang sae mboten sesuai kalian kesaenan panjenengan sedoyo estu-estu keluarga nyuwun pangapunten nyuwun Walilah halalipun panjenengan sedoyo. Para rawuh ingkang kita myyaken, kulo mboten badhe matur kathah kranten bab manakib sampun berulang-ulang. Tentu panjenengan sampun pirso sedaya. Kados nopo sejarah utawi kisahipun sekedik kathah dateng si Mbah Khalil bin Harun. Beliau lahir wonten sarang. Kol wau Gus Gofur wonten makbaroh sampun menyinggung sekedik tentang Mbah Kholil bin Harun. Kados pundi Mbah Kholil, Mbah Bisri Mustofa ingkang kitabipun nembe kawaos dening Kiai Bahaudin. Ugi kados pundi kiai-kiai sanesipun S Mbah Hamzawi Umar, S Mbah Suyuti Kholil.

Beliau sugengipun namung kangge khidmah. Ingkang pertama khidmah lidin nggih berjuang sesuai nopo ingkang dipun paringaken Allah dateng panjenenganipun terus iklai kalimatillahillati hial ulya bab meniko kulo nggih nyuwun doa restu panjenengan sedoyo mugi-mugi sepinteno ngelmu ingkang dipun paringaken kalian Allah deng sedaya putra wayah saking sedoyo masayeh ingkang dipun hali meniko wonten berkah lan manfaati Un. Amin. Allahuma amin. Sakajengipun ugi mugi-mugi sedoyo duriah saking masayah ingkang dipun kholimno dados tiang-tiang ingkang manfaat. Tiang tiang-tiang ingkang wonten manfaatipun dateng tiang sanes. Lan sing paling penting malih dipun paringi slamet. sedoyo putra wayah dipun paringi slamet nopa malih wonten ing situasi kondisi keadaan duno ingkang sampun mboten kanten-kantenan meniko termasuk nggih kulo panjenengan sedoy sebab menggah kulo derajat teng duno akhirat sing paling luhur niku tiang slamet tiang bodoh kalah karo wong pinter malah biasane tiang pinter niku seneng mangan wong bodoh wong bodoh dadi makanane Wong pinter nggih niki. Tapi wong pinter kalah kalih wong bejo. Pinter kok gak bejo jenenge ciloko. Tapi tiang tiang bejo nggih kalah kalih tiang slamet. Wong selamet niku nopo mawon

slamet opo maneh jenenge slamet. Ceblok seko wit kelopo yo tetep selamet. Ditabak motor yo selamet. Nek wingi enten demo ting Jakarta ojol sing ditabrak kalih bara kuda meninggal dunia niku ora selamet sebab jenenge ora selamet naminipun afan nggih. Mulo selamet niki masyaallah sehinggo kita tiang Islam niku sing disuwun ning Allah niku selamet salamah fiddin wasalamah fil akhirah. Sehinggo tiap bakda salat sedoyo langkung-langkung sing ahli wirid ahli wirid niku ora tau ninggal dungo niki Allahumma antas salam waminkas salam wailaika yaudus salam fahayina rbana bisalam wa adhilnal jannata daros salam. niki wurukanipun para alim, para kiai dateng kita sedoyo termasuk masayah ingkang dipun hauli wonten ing dalu punika. Para rawuh ingkang kita myyaken tentu sowan kulo lan rawuh panjenengan sami daluiko ngjih di samping kita niki tholabul ilmi ngaos dateng para masyayi para kiai kita ugi ngalap barokah ngalap barokah barokah niku anama waziadah mundak-mundak lan tambah-tambah ing dalem kesaenanipun tentu menawi kita ngalah barokah nggih sekedik kathah nerek Nek nopo ingkang sampun dados uswah hasanahipun para alim, para kiai langkung-langkung ingkang dipun hauli. Salah setunggalipun para rawuh ingkang kulo tampi riwayat saking para kasepuan, para alumni wonten kasingan, wonten leteh niki sedoyo kiai niki hubul ilmi, cinta dateng ilmu. Luar biasa. Mbah Bisri niki menurut penelitian termasuk kiai di Jawa ingkang terjemah kitabipun paling kathah. Paling kathah. Kitab-kitab ingkang sulit dipun pelajari, kitab-kitab ingkang sulit dipun bibinaoni, dipun gampangaken kalian Mbah Bisri. Termasuk Al-Qur'anul Karim ingkang terkenal inggih meniko kitab tafsir Jaowo Al-Ibris. Inget kulo para rawuh tafsir Al-Qur'an dipun maknani Jawa niku ingkang pertama niku Mbah Soaleh Darat wonten tafsir naminipun Faidurrahman tapi mboten khatam namung dumugi akhiripun surat baqarah kalih Mbah Bisi disempurnakan kanti kitab Albris meniko mbah Bisi rampung dipun tiru kalih adikipun Mbah Kiai Misbah Mustofa ngangge tafsir jawo naminipun Al-Iqlil Tapi para rawuh kangge masyarakat awam kados kulo panjenengan kiai-kiai deso niku luwih gampang luwih seneng nes ngaos al ibris sebab nopo bahasanipun ringan gampang dipun pahami lan gampang dipun lampahaken para rawuh niki saking remenipun mbah kiai mbah

kiai ingkang dipun kholi ing dalem hubul ilmi demen kalih ilmu hubut taklim seneng mulang lan niki istikomah sing luar biasa. Niki monggo kita sekedik kathah kados pundi kita berupaya menjadi orang-orang tiang-tiang ingkang saget istikomah nglampahi kesaenan walaupun namung sekedik para rawuh niki tabarukan kulo jenengan istikomah oleh mucal istikomah oleh

jemah istikomah oleh khidmah istikomah olehe nopo niki wau mual dateng santri-santri istikomah ingkang dumugiaken derajat keagungan wonten ngarsanipun Allah. Al istiqomatu afdolu min alfi karomah. Nggih. Istikomah niku luwih mulyo, luwih utomo tinimbang keramat sing jumlahe sewu. Sakniki wong podo golek wong keramat. Jane keramat sing paling agung nggih istikomah. Kados para alim, para kiai ingkang dipun hauli meniko sak terasipun kita nih tabarukan. Mugi-mugi kita saget ikhlas. Allahuma amin. Ikhlas niku gampang diucapno, angel dipraktikno. Nggih. Kita nerek dateng Mbah Kholil Harun, nerek Mbah Bisri Mustofa, nerek Mbah Kiai Muhammad Kholil Bisri. Kulo niki nate sowoan. Nyuwun sewu, nyuwun sewu. Sekedik niki bagian saking manakib. Wkdal Mbah Kholil Muhammad Kholil Bisri dados DPR RI. Keleresan kulo niki ketua PKB Kabupaten Rembang. Lan Mbah Kholil, Mbah Muhammad Kholil Bisri meniko DPR RI saking dapil kulo, dapil Magelang. kulo di suwun kalih rencang-rencang sedoyo supados sowan dateng beliau minta duit nyuwunto kanggem tumbas tanah PKB wonten Kabupaten Megelang ingkang sak sampun dados kantor. Saat kulo sowan beliau ngendiko wong kulo niki yo santri mriki kulo diulang nek ngundang kulo niku mboten said tapi rumiyin nek ngundang kulo niku sangit tapi bakda kulo rodo rodo tinggrio niku terus maleh dadi said eid dikiro awakmu iki aku iki tiap bulan nopo gaji aku durung tahu gaji tak manfaatke kanggo aku gak tahu kabeh tak amalke terutama kagem Nahdatul Ulama ini pengendikan beliau terhadap kulo sehingga saat niku kulo wangsul nggih pun mboten ngeyel malih anggenipun nyuwun jatah kraten beliau dapil wonten panggenan kulo niki panjenenganipun artosipun anggenipun berjuang leres-leres lillahi taala kangge kalimatillahillati hial ulah niku Selama beliau jadi DPR bahkan terakhir dados wakil ketua MPR meniko mboten nate menikmati gaji saking beliau menjabat meniko niki para rawuh yang luar biasa ikhlasipun wama umiru illa liya'budullaha mukhlina lahuddin sing gampang diucapke tapi angel dipraktik mugi-mugi kanti kita hormat takzim dateng maulid lan haul meniko Wonten sepinten sekedik wonten manah kulo panjenengan wonten ikhlas krono Allah Taala. Amin. Allahuma amin. Paling mboten dalu niki para rawuh kita sampun ngaos kalih Gus Bahak ingkang nerangaken agomo ki gampang ning ojo digampang. Nggih leres panci. Nggih leres. Wonten hadis ingkang sahih. Kullu mukminin yadulul jannah. Kabeh wong mukmin iki carone mlebu suargo sahabat s tangklet wain zana wainar ya rasulullah q wain jadi intine namung setunggal mawon iman sebab doso menungso kalih Allah dingapuro kabeh innallaha yagfirudunuba jamia jenengan saget maos wonten kitab al iblis meniko innallaha temune Allah iku yfiru ngapuro sopo Allah adzunuba

ing piro-piro dosek ditakidi nganggo jamiah luar biasa sing mboten dingapuro niku Gusti Allah dipun seotaken innallaha la yagfiru ayusroka bihi wagfiru maunalik limay yasya milo kanti haul ngaten meniko kita saget tabarukan mugi-mugi kita sedoyo dipun paringi tetep iman islamipun dipun paringi kiat akidah ahli sunah wal jamaahipun terus ngantos kulo panjenengan dipun pundut kalian Allah kanti husnul khotimah. Amin. Allahuma amin. Para rawuh ingkang kita myaken ingkang akhir estu keluarga ngajeng-ajeng dungakipun panjenengan sedoyo nopo malih niki sing rawuh sanget. Nek dungo sareng insyaallah diijabahi kalih Allah Taala. Mugi-mugi sedoyo putra wayah dipun paringi selamet. Selamet dunyane, selamet akhirate, selamet saking fitnah, selamet saking tiang-tiang ingkang mboten remen, selamet saking tiang-tiang ingkang punya niat jahat. Sedoyo dipun paringi manah ingkang dibikak kalian Allah Taala.

Tiang-tiang kala wau ngjih dipun paringi pangapura kalih Allah Taala. Mekaten lan semanten anggen kulo matur nyuwun pangapunten ingkang sak kathah-kathahipun. Bilih mbok bilih sepindah malih anggen keluarga paring hormat dateng panjenengan. Kathah kekirangan, kathah kekhilafan. Estu nyuwun samudra sih pangaksami saking panjenengan sedaya. Mekaten lan semanten nggih. Nyuwun pangapunten niki kathah ugi pengurus PBNU ingkang rawuh. Mbok bilih mangke bakd Gus Bahak niki tasih wonten para masyayih ingkang disuwun paring almawaid alhasanat. Rawuh Gus Nadif saking Hajen. Mbah Kiai Muad Thhir, Kiai Miftah Fakih. Niki sing rawuh Kiai Miftah Fakih mboten Kiai Miftahul Ahyar nggih. Tapi Kiai Haji Miftah Ghairu Ahyar. naminipun Kiai Haji Miftah Fakih.

Para rawuh ugi rawuh. Alhamdulillah Kiai Masyuri Malik lan tasih kathah pengurus utaminipun Ketua Umum Pengurus Besar Nahdatul Ulama Kiai Haji Yahya Kholil TUF ingkang mugi-mugi Allah tansah paring perlindungan dateng panjenenganipun fiddini wad dunya wal akhirah. Amin. Allahuma amin. Kulo nyuwun ikhlasipun panjenengan fatihah sepindah mawon kagem Mbah Kholil Harun, Mbah Bisri, Mbah Hamzawi, Mbah Shoh Tuban,

Kiai Abdullah Zaini Demak, Kiai Suyuti Kholil, Kiai termasuk Abah kulo Asrori Ahmad, Kiai Masruf, Kiai Makmun Kholil lan sedoyo

keluarganipun. Lahumul fatihah. Auzubillahiminasyaitanirrajim.

Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillahiabbil alamin arrahmanirrahim. Maiki yaumiddin. Iyaka na'budu wa iyyaka nasta ihdinasiratal mustaqimathalladzina an'amta alaihim ghairil maghdubi alaihim waladin. Rbigfirli waliwalidaiya. Amin. Semanten kulo injih secara pribadi tentu kathah kekirangan, kekhilafan. Estu nyuwun pangapunten. Wallahu yuwafi lima yuhibbuhu walima yardo. Wallahul muwafiq ila thori. Wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

 

 

Matur nuwun para rawuh, para hadirin hadirat ingkang minulya adicara selajengipun inggih meniko sambutan saking PBNU ingkang badhe kasampeaken panjenenganipun Bapak K. Haji Mashuri Malik. Dumateng panjenenganipun Bapak K. K Masuri Malik kasumanggaken He.

Asalamualaikum [Musik] warahmatullahi wabarakatuh. Bismillah. Alhamdulillah.

kafah w tawsala ilaihi bitib syariatihi qahu wnah wasalatu wasalamu ala sayyidina muhammadin wa ala alihi wa ashabihi waman hafad dinahu wa jahada fabilihi wawalah amma ba'd hadrat al muhtaramin Amin. Yang kami muliakan Ibu Nyai Hajah Musina Kholil Bisri beserta seluruh keluarga besar Pondok Pesantren Radotut Thalibin. Almukarom Syaikhuna guru saya K. H. K Ahmad Mustofa Bisri dan seluruh keluarganya. Kiaji Yahya Kholil Sakib Sakup, Ketua Umum Pengurus Besar Nahdatul Ulama. Saya diminta sambutan atas nama Pengurus Besar Nahdlatul Ulama. Kenapa PBNU perlu juga menyampaikan sambutan di dalam rangka haul Masayah Rembang, Mbah Bisi Mustofa dan seluruh para masay di Rembang ini. Bicara tentang pondok pesantren Raudatut Thalibin. Bicara tentang masayah di Rembang. Lebih khusus lagi berbicara tentang almagfurlah Mbah Kiai Habis Sri Mustofa. Maka tidak terlepas dari bicara tentang Nahdlatul Ulama. Saya kebetulan menangin Mbah Bisri ketika saya

mondok di Lasem juga sering ngaji ke sini juga menangin Mbah Bisi Mustofa. Pada saat itu tahun-tahun 9 ya sampai 70-an karena Mbah Bisri itu sedo tahun '6 kalau tidak salah. Ketua Umum Pengurus Besar Nahdatul Ulama Dr. K.H. di Idam Khalid. Setiap tahun, setiap bulan Maulid, peringatan Maulid yang diselenggarakan oleh Pengurus Besar Nahdatul Ulama tapi tempatnya di pesantren di Yayasan Pendidikan Darul Ma'arif di Cipete milik K. H. Idam Khalid. Pasti yang hadir, pasti yang diaturi bicara adalah K. H. Bisri Mustofa. sehingga setiap tahun pengajian yang dilaksanakan di Darul Ma'arif menjadi sebuah satu wahana yang sekaligus mendeklirkan bahwa Nahdlatul Ulama tetap eksis di dalam bumi Nusantara ini. Ini catatan yang pertama tentang almagfurlah Mbah Bisri Mustofa. Demikian juga kemudian dilanjut oleh K. H. Kholil Bisri. Saya menangin lama itu guru saya jugaTerus Mbah Mus kita semua kita doakan Mbah Mus ini mudah-mudahan panjang umur. Panjang umur. Tetap membersamai kita. Dan kemudian ternyata cucunya Mbah Bisik Mustofa yaitu Kiai Yahya Kholi Sakub yang kudolan dulu juga bersama saya di Kerapiak cuman dia adik kelas. Dia juga sekarang memimpin Nahdatul Ulama menjadi ketua umum pengurus besar Nahdatul Ulama. Jadi, oleh karena itu memang sangat relevan atas nama Pengurus Besar Nahdatul Ulama menyampaikan ikut mengapresiasi, ikut apa namanya tahniah, terselenggaranya haul dan peringatan Maulid setiap tahun di pondok pesantren. Karena ini bagiandaripada menghidupkan, menjaga, memelihara warisan-warisan Mbah Bisri dan para masayah di Rembang khususnya dan juga sekaligus simbol dari menjaga dan memelihara warisan-warisan para alim ulama, para muasis Nahdlatul Ulama. Kalau tadi Kiai As'ad, Kiai Said ya Asrori menyampaikan tentang kondisi bangsa yang sekarang ini di akhir-akhir ini sebenarnya ada sebuah warisan. Ada warisannya Mbah Bisri, warisannya Mbah Kholil, warisannya Mbah Harun, warisannya para masay Mbah Hasyim dan seluruh pendiri Nahdatul Ulama yang menjadi kekuatan. yang menjadi kekuatan tetap kuatnya tetap berlakunya syariat Islam ala ahli sunah wal jamaah yaitu Nahdatul Ulama dan sekaligus tetap kuatnya Negara Kesatuan Republik Indonesia. Makanya saya sering mengatakan, "Mari kita bersama-sama kita jaga, kita pelihara ini warisan Mbah Bisri, yaitu warisan ahlusunah wal jamaah, keberagamaan ahlusunah wal jamaah, warisan Nahdlatul Ulama, juga warisan sebuah negara bangsa yang kita kenal dengan Negara Kesatuan Republik Indonesia yang berdasarkan Pancasila dan ini sudah teruji 80 tahun. Negara Indonesia yang berdasarkan Pancasila dan di dalam keislaman keberagamaan Islam di Nusantara ini didominasi oleh keberagamaan Islam ahlusunah wal jamaah.

Islamnya Nahdlatul Ulama teruji 80 tahun selamat Indonesia. Oleh karena itu kita sebagai warga Nahdatul Ulama, apapun yang terjadi di negara ini, selama ajaran Islam, ajarannya Mbah Bisri, ajarannya Muasis Nahdatul Ulama tetap kita pegang teguh-teguh, pegang erat-erat baik ajaran keberagamaan maupun ajaran-ajaran kebangsaan, kemasyarakat selama ini tetap kita pelihara, kita jaga. NU ini besar. Kemudian Pancasila NKRI ini tetap kita jaga, insyaallah kita akan selamat. Makanya dalam bahasa pesantren di Indonesia ini pokoknya intinya asal

ada NU, ada Islam ahlusunah wal jamaah yang tetap kokoh. Kemudian negara bangsa

.01.39

ini masih berdasarkan Pancasila. Maka di dalam bahasa perkatan sebenarnya

.01.45

laulahuma kalau tidak ada NU, tidak ada Islam ahlusunah wal jamaah dan tidak ada

.01.51

Pancasila undang-undang NKRI yang berdasar Pancasila ini sudah kacau

.01.56

balau. Oleh karena itu, inilah yang barangkali yang perlu kita ambil pelajaran setiap

.0.03

kita memperingati haul, memperingati wafatnya para pendiri, para guru-guru

.0.09

kita ya untuk meneguhkan ayo kita tetap teguh, kita jaga ini atau ulama ini.

.0.17

Jadi kalau di apa namanya ee kita ini sebenarnya adalah kelompok jemaah

.0.3

komunitas yang punya sejarah kemuliaan. Karena kita lahir,

.0.30

kita kemudian masuk sekolah dan sebagainya sudah dapat warisan yang warisan keberagamaan dan warisan negara

.0.37

bangsa yang sudah paten, sudah hebat. Kita tinggal menikmati,

.0.44

tinggal menikmati keberagamaan yang sudah bagus ahlusunah wal jamaah dan

.0.49

menikmati warisan negara bangsa yang sudah kuat.

.0.56

Jadi ada dua warisan ini. Oleh karena itu, peringatan haul seperti ini ya di

.03.0

mana-mana ini perlu. Kenapa? Untuk meneguhkan itu, untuk menyatakan bahwa

.03.07

kita adalah pewaris ahlusunah wal jamaah, pewaris ajaran-ajaran agama dari

.03.14

Mbah Bisri dan para Masay sekaligus pewaris negara bangsa yang negara bangsa

.03.1

itu juga didirikan diprakarsai oleh tokoh-tokoh Nadatul Ulama dan

.03.6

tokoh-tokoh bangsa. Jadi kita kalau dalam bahasa pesantren

.03.3

kita punya sejarah kemuliaan. Kemuliaan yang berupa

.03.40

keberagamaan Islam ahlusunah wal jamaah dan berubah warisan negara bangsa tadi.

.03.45

Ini sejarah kemulaan. Kita masuk dalam kategori kalau dalam bahasa apa namanya? mahfudatnya di

.03.53

pesantren kita sebenarnya masuk pada khairun nas du sarofin qodimin.

.04.0

terutama para santri ini ya, para santri di Rembang ini, di Leteh ini adalah komunitas

.04.08

generasi-generasi yang telah punya sejarah kemuliaan karena jadi santrinya Mbah Bisri, santrinya Mbah Kholil,

.04.15

santrinya Mbah Mus, dan santri-santri muda yang lain itu namanya mendapatkan sejarah kemuliaan.

.04.3

Oleh karena itu para santri khususnya harus karena kalian karena kita ini adalah khairun nasarofin qodimin, maka

.04.31

harus aqom linafsihi sarofan jadidan. Ayo yang muda-muda ini kita jaga ini

.04.37

warisan para kiai sehingga kita semuanya para penerus,

.04.4

para generasi muda, para santri di di Leteh ini mampu membangun dengan

.04.48

usahanya, dengan kemandirinya sebuah kemuliaan yang baru, yang lebih baik di

.04.53

masa yang akan datang. Saya kira itu saja yang dapat saya sampaikan. Sekali lagi atas nama

.04.59

Pengurus Besar Nahdul Ulama menyambut pegembira yang luar biasa atas tetap

.05.07

terselenggaranya peringatan haul dan peringatan Maulid Nabi di Pondok

.05.1

Pesantren Latah ini. Sehingga dengan demikian setiap tahun kita selalu dichar

.05.17

diger oleh sebuah forum yang di dalamnya ada pengajian seperti

.05.3

tadi disampaikan apa Gus Baha dan yang lain-lain ini. memberikan sebuah suntikan yang luar biasa bagi kita

.05.3

bahwa kita tidak akan mutur kita adalah penerus, kita adalah pemelihara, kita adalah

.05.39

penjaga ajaran warisan Mbah Visi, Mbah Holin, dan para masayah di Rembang. Saya

.05.45

kira itu saja yang dapat saya sampaikan. Mudah-mudahan kehadiran kita semua mendapatkan keberkahan dari Allah

.05.5

Subhanahu wa taala. Untuk para muasis Nahdatul Ulama, untuk para masay di

.05.58

Leteh Rembang. Lahumul fatihah. Auzubillah minasyaitanirrajim. Bismillahirrahmanirrahim.

.06.05

Alhamdulillahiabbil alaminahmanirrahimiki yaumiddin. Iyaka nabudu wa iyaka

.06.10

nastainal mustaqimadina anamtaai.

.06.16

Wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

 

 

 

 

Matur nuwun para rawuh. Para hadirin hadirat ingkang minulyo, adicoro ingkang pungkasan. Inggih meniko doa ingkang badhe dipun reusi panjenenganipun Bapak K. Haji Miftah Fakih. Dumateng panjenipun Bapak K. Haji Miftah Fqih Kasumanggaaken H

Alfatihah.

Auzubillahiminasyaitanirrajim. Bismillahirrahmanirrahim. subhanaka anta nafsikakalamtaalamdu wakalamdu baid allahumma shli ala sayyidina muhammadinil fatihi lima uliq limaqiril haqqi bilhaq Wal haddiatikal mustaqim waa alihi wasohbihi haqq q miqdarhilim. Allahumma ya daimal fadli alal bariah ya basit yadin biliah ya shohibal mawahibaniah sholli ala sayyidina muhammadin khairil warajiyah wagfirlana yaal ula fi hadil

asiyah. Allahummafirlanaubana wafirnaatina wa tawa maal abr allahumma habib ilainal imanuubinafyan walna minaridin allahumma inna nasaluka mujibati rahmatika waimfiratik

wasalam biralab allahumqibatana umuri Allahumma jaalna wa auladana min ahlil wa ahlilhair wajalum min ahlir allahumma bariklana firiyatina wahdihim wfadhum wahum waqhumikazna

warzuqnaum birahmatikaahimana anfusana waamagfirana wataramna minalirinbana atina fid dunya hasanah wafil akhirati hasanat waqinaabanar wailnal jann maal abr birahmatika ya azizu ya garabal alamin subhanabbikaabbil izzati amma yasifun Asalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

 

 

Matur nuwun. Mengkaten acoro pengajian umum peringatan Maulid

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Raingikuimain tausiah dari gus baha "

Posting Komentar