Kajian Kitab Al Hikam oleh Kiai Zainal Ashom | Masjid Raya Sheikh Zayed Solo

asalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh bismillah alhamdulillah wasalatu wasalamu ala rasulillah Muhammad Ibni Abdillah waa alihi wa ashabihi wan tabial Huda yaumilqiamah allahid muhamm alim waihiqq qriim rbisohliriirli Amri wahlul datanisaniqah Jamaah Masjid Raya Syekh zaahid yang saya hormati dan saya takzimi jemaah muslimin wal muslimat rahimakumullah Alhamdulillah Mari kita bertawasul bersama-sama mengucapkan rasa syukur dengan harapan Allah memberi keberkahan ilmu kepada kita semua sehingga dengan ilmu itu kita menjadi tambahan iman dan takwa kita kepada Allah subhanahu wa taala amin dan mudah-mudahan kita dapat jadi orang-orang yang Husnul Khatimah. alfatihah Amin. melanjutkan daripada makalah yang ke-21 dari Kitab syarhul Hikam Ibnu athaillah tholabuka minhu ittihamun Lahu tolaba utawi ole nyuprih Siro golek minhu saking Allah iku ittihamun penyono atau praduga praduga kalau itiham itu beda dengan kalau Don itu prasangka kuat tapi kalau ham wahmun itu prasangka yang lemah atau mungkin lebih pasnya dikasih makna curiga. ya thabuka utawi oleh nyuprih Siro minhu saking Allah iku itihamun curiga atau praduga lahu maring Allah iku Adoh gib ora ketok mingka saking Siro Anhu saking Allah watabuka utawi oleh siriri Allah kono arahe S isin sirohu saking Allah watolabuka utawi oleh nyuprih Siro Min girihi saking Lian Allah liwujudi budika Krono wujud ad Siro Anhu saking Allah ini bab doa doa itu ada adab ada Tata kramanya jadi setiap doa dari setiap orang itu macam-macam bentuknya doa maksud daripada doa itu beda-beda yang pertama di sini dijelaskan oleh Beliau mintamu golekmu berdoamu kepada Allah iku ittihamun lahu karena aja kecurigaan Bahwasanya Allah kui ora bakal ngekei ngono ngih jenengan kok jaluk ngopo opoatir gusti Allah or ngekei kok dadak dijaluk ng ono anak buah hari Sabtu sore Moro nang kantore Bose jaluk belonjo jaluk belonjo kui tujuane opo padahal Ki wis dijatah ra usah dijaluk wae pasti Dike dikei ngopo to ak jaluk wti b s Melayu jadi tatkala orang itu berdoa koyok-koyok gusti Allah ki mencurigakanus ki Aku dikei warora jenengan riyin sing S urung nikah sing paling jadi patokan dungone Bojo niku sing nopo sing ayu nopo sing Saleh alah tenane rapat yakin k sing ayu sing ayu karena khawatir jenengan Itu Wedi dikei sing e sing elek molo jaluk sing ayu padahal tampange yo elek tapi jaluk sing ayu artinya doa itu di situ ada kecurigaan atau ada kekhawatiran takut-takut Allah orang ngekei Wah Ki sesuk Wayah lebon piye iki he jaluk n Gusti gusti Allah Gusti lebon Gusti Gusti anak SPP Gusti jadi ada kekhawatiran Mang ya di situlah yang dimaksud annal murida yambagi lahu ayastagila filukihi sebaiknya bagi seorang murid bagi seorang salik Orang yang ahli ibadah ayastagila sibuk dengan keadaan suluknya sibuk dengan urusan ibadahnya piye carane ibadah apik ora terselubung maksud-maksud sing tertentu seperti R niku sing diperhatikan awakweu yang menjadi kesibukan yang paling menjadi prioritas sibuk dengan sesuatu yang dapat mendekatkan kita kepada Allah karena itu ndak ditanggung dekat kepada Allah itu ndak ada jaminan tapi re itu pasti ada jaminan kadang kita memikirkan sesu yang sudah dijamin tapi membiarkan sesuatu yang belum dijamin akhirnya bablas tenan ya Nah di situlah kesalahan-kesalahan kecil sebenarnya dari sini kita akan tahu bahwasanya kesalahan-kesalahan manusia itu hanya karena sudut pandang yang keliru ya salah sikap sikapnya salah penganggapannya salah nganggap gusti Allah ora bakal ngeki Mulo jaluk tok bahkan kok Andaikan rajaluk gusti Allah kui ngeki sing Luwih apik dalam Fathul Bari Syarah sahih Bukhari Man sagolahu anikri barang siapa yang sibuk zikir kepadaku Ya sehingga orang tersebut tidak sempat minta kepada Allah sangking sibuki zikir ora sempat minta Man syagolahu Dikri an masalati Barang siapa yang sibuk zikir terus istigfar kepada Allah bar moco istigfar moco selawat bar moco selawat maoco Lailahaillallah bar moco Lailahaillallah moco La haula perniku moco tasbih dak sempat doa doa nak sempat wakt zikir apa kata Allah maka orang tersebutu afdilin akan aku berikan orang itu sesuatu yang istimewa yang tidak diberikan kepada orang-orang yang biasa berdoa Kalau jenengan sibuk zikir apa Sibuk doa sangking sibuk doa sampai ra sempat zikir Yen wong diembben saking sibuki zikir ra sempat doa akhir zaman ya bolone okeh or usah khawatir nah di situlah doa itu ada adab-adabnya apa adabnya orang berdoa dulu gara-gara makalah ini terus terang kulo sampai telung Sasi doa gara-gara makalah Oh io yo kok awakweadak jaluk nang gusti Allah koy-koy gusti Allah k ngerti kebutuhan awak dewe lak ngoten ngih kasare ngoten l kasare kan ngoten kas ngopo dadak jaluk ngandani Gusti kulo Ses perlu Niki perlu Niki arep nikah Gusti butuh Rag sak mten sak kan ngandani gusti Allah koyok-koyok gusti Allah ora mu ora mudeng nah dideluk Songko niku awak dewe koy suul adab Ora duwe to kromo k ya ora duwe Toto kromo mosok gusti Allah diwarahi kebutuhane awak dewe ikiki Gusti butuh Niki Gusti bar Nika kulo butuh Omah butuh gawean butuh Pit monor segala macam Ki ngopo nah doa itu tidak ada salahnya tatkala orang itu ngerti tot romone beda dengan nabi Allah Ibrahim memang ada makam- makam itu tidak berdoa lebih baik ada makam yang berdoa lebih baik jenengan ojok salah posisi Ojo Salah menempati kalau nabi Allah Ibrahim tatkala areab diobong ditawari karo malaikat Mikail Ibrahim butuh pertolonganku ora ora ten ora or tak tekake Udan gen api k iso padam ora or butuh aku membutuh gusti Allah ora butuh kue kow lak makhluk toh makhluk malaikat Yo makhluk aku a butuh makhluk sing tak butuhku KH kowe arep nolong aku oh hasbiallah wikmal wakil Itu jawaban nabi cukuplah Allah yang akan menjadi penolongku itu makome Nabi Ibrahim ora makame Ibrahim Ibrahim Solo ya Yen Ibrahim Solo ojo niru-niru kui makome nabi nabi Ibrahim ya ora ibrahim-ibrahim to ora akhirnya apa semua para malaikat dijelaskan dalam kitab madatul majalis teng mereka niku keterangane lengkap komplit masalah Nabi Ibrahim niku diobong kayune Niku pinten kalau di dalam Kitab dijelaskan 40 Diro 80 Dir pinten sekitar 40 met persi tumpukane kayu kayu sing dinggo ngobong Ibrahim koy Bukit setiap orang dari desa kon goowo kayu siji-siji sak gelondong sak gelondong tumpuk setelah Nabi Ibrahim diuncalke arep nguncal Nabi Ibrahim bingung malaikat kok malaikat Namrud Raja Namrud piye carane sing arep ngunggah Ibrahim Nur piye carane akhire teko jeneng iblis ngandan Oh gampang pendal opo bahasane Pal nabi iahimemudi ayun-ayun diuncolke nang dwur koy Pring Dowo ngoten pendal mbuh nopo jeneng kui sing ngandani iblis rupo menungso S teko Neng Jero malaikat demo nang gusti Allah demo piye iki piye kok kekasih jenengan kok Arep diopong nopo jenengan moten isin kok kalah karo Namrud kekasih jenan Ajeng diopong kok jenengan Mendel mawon demo malaikat karo gusti Allah k k ngopo Jibril anak buahmu Ki ngopo kok dadak dema-demo barang Ki ngopo kui urusanku jadi yokeh demo Ki mulai ket en wis ono demo protes malaikat niku protes mergone nopo kekasihnya Allah arep diobong arep disikso arep dizolimi mosok gusti Allah sing m kuaso meneng tok ora gelem nolong lah ituarep malaikat namun tatkala malaikat nolong Nabi Ibrahim mau mendatangkan hujan Nabi Ibrahim Gem Aku butuh k makluk aku butuhingip akire y wis Jibril ngomongang anak buahmu Ibrahim tolong ak gusti Allah ngendikanun banaman jadi ibrahak dibkan karo malaikat go Melayu ora Nabi Ibrahim tetap minta Afiah cukup Allah penolongku tanpa dikeluarkan dari Bara Api Nabi Ibrahim tetap selamat makanya ini adab tot kromone awak dewe tatkala kita kena musibah minta dikeluarkan dari musibah niku apik tapi yang lebih apik minta di kuat dalam menghadapi musibah itu lebih baik jadi bukan minta keluar dari musibah minta diberi kekuatan menghadapi musibah karena musibah itu pahalanya ada pada sabar menghadapi musibah Bukan keluar dari musibah Jadi Pahala sabar Ken entuk l opo gunane gusti Allah dad sabar Yen enek musibah pahalane sabar in Ma mairin tapi loro tenan loro tenan nah niku nabi Ibrahim tidak minta keluar dari bar api tapi minta Afiah makanya kemudian Allah mengatakan ya naruuni Bardan wasalaman ala Ibrahim dalam kitab niku dijelaske untunge untunge gusti Allah Niku da Gusti allahuni wahai api Kuni ono ber Dadi Adam walaman untung dialaman jadi dalam kitab Madul majalis dijelas untung di salaman ora langsungun tapi masih ada kalimat Bardan wasalaman ala Ibrahim umpomo gusti Allah ora ngendikan W salaman mung Bardan tok adem tok wahai Geni Dadi adem Ibrahim iso mati kademen niku y ora enek salamane niku teng kitab niku dijelaske panjang lebar demikian juga tatkala untunge gusti Allah niku sing ngendikan wahai Geni dadio kowe adem ala Ibrahim Tok Lah umpomo ora ngomong ala Ibrahim men ngomong wahai Geni dadio adem sak dunyo adem kabeh terus arep masak nganggo opo y k sing udud-udud Ki arep nyumet Udud Songo opo C lah niku proses daripada makrifatnya Nabi Ibrahim moten Bun ditolong malaikat memang mukjizat niku keistimewaan kalau untuk Nabi mukjizat untuk para wali karo karamah untuk orang-orang Saleh orang-orang Mukmin sing urung waliullah Ijik lagi wali murid nah tapi orang Saleh orang mukmin niku jenenge maonah pertol pertolongan jadi beda tingkatan Yen para nabi Jen jenge pitulung niku mukjizat por Wali niku jenenge karamah Yen wali murid jenenge Ma maonah pertolongan nah pertolongan niku memang datang niku Yen Kepepet Mang pirsane Nabi Musa iso Segoro Dadi dalan kui lak Mergo Kepepet digebukin Segoro pentung karo tongkete Dadi dalan mergone wis ra en dalan meneh wis tapel kuda satu-satunya akses untuk Melayu dari kejaran Firaun lewat segoron Kepepet Nabi Ibrahim joten medale karamaah mukjizat pas Kepepet demikian juga nabi-nabi yang lain makanya Pertolongan Allah itu datang niku kekatan pas Kepepet Mulo jenengan seringsingo Kepepet du karomahwakwe nyoba pas Kepepet metu Muh metu metu adab jadi dikatakan Di Sini di dalam berdoaabuu minalun semua doa perenyuenan niku enten cacate enten elek maklul niku kemasukan elat enten cacati doa baik itu doa mutaallqon bilhaqqi dengan urusan ketuhanan Ail kholqi atau urusan makhluk illa Maa ala wajh taabud kecuali doa itu baru dikatakan benar doa itu baru dikatakan benar satu Niati ibadah orang salh kulo Ren waktu ngaji Hikam pertama ngaji Hikam pertama biasa Yen pertama l ngoten wong belajar pencak Yen lagi entuk satu dua jurus koyok-koyok wong meneh jago dewe ko wong koy arep ditangang gelut Kab lagi satu dua jurus kulo riun ngajikam pertama telung Sasi ora dungo wed suul adab Wah suwe-suwe lah iki bener apa ora tak pikir-pikir dewe bener apa ora akhire suan n Kiai Matur ngoten-ngoten kot Wah senene karo senene akhir no akhir Kiai nget Hikam jadi orang doa Niki yang pertama konteks apapun Doanya itu dibenarkan dan tidak dianggap suul adab walaupun mengutarakan curhat nang gusti Allah Gusti kulo butuh Niki Niki Niki gusti Allah pun mudeng tapi nak dikatakan Sul adab dengan satu catatan Beberapa syarat yang pertama ala wajit taabud karena niate ibadah orang Saleh para Aulia Niku dungone y gusti Allah or orenengan usah jadi konteks doanya waliullah dengan bed kalau perkodikon karo gusti Allah Yen ngejalanke perintahe gusti Allah berarti niate iba ibadah mergone uduni jaluk Oneng aku ini kan perintah jadi faktornya ibadah perkoro dikei ora ngurus wong aku Niati ibadah lah Yen awak dewe sing dadi faktor dongone nopo penjalukane barange dongo ora Mergo ibadah mergone anyel kadang n gusti Allah anyel meratapi nasibku kok koy ngono akhire dongo nang gusti Allah Dadi dungo lek ora nilai ibadah tapi Mergo anyel n gusti Allah wonge teko k teko kabeh kokang kul-kabul jadi jadi nilai nilai Doanya itu berbeda ibarate ngoten ibarate ko kasih gambaran ngoten ono bakul klontong wonge ayu banget jenengan tumbas rokok Wah baku ayuing opo y hooh bar niku Bali meneh tumbas korek padahal Kore duwe pengalaman kabeh korek duit tapi yo tumbas masalah tujuan utama Bukan korek bukan bukan rokok baku Iki sing Kulin wedangan n rondo-rondo Jane wedange dientek Mang menit iso Nggih mergone bak Rondo mon-mon akhireadi j lah ikiku doanya orang Saleh jadi poin bagi orang Saleh kalau doa itu Mergo ibadah menjalankan perintah Allah ud'uni astajibl lakum nah Yen wali murid betul yang menjadi poin utama bagi wali murid itu pemberiane gusti Allah sing dijaluk Bukan penjaluan tapi sing dija sing dijalu rokoke kor ora baku ora baku Itu yang pertama Kemudian yang kedua watabuka lahubat mau ole golek gusti Allah nyu gusti Allah itu menandakan bahwasanya engkau itu jauh dari Allah umpamane pte hilang kucinge ilang golein berarti kucinge kan adoh gaib ora ketok Neng kucingku golein berarti Yen digolein berarti ora enek Neng CED sama kita mencari gusti Allah menunjukkan awak dewe iki S Adoh S gusti Allah tapi gusti Allah cedak akrobu Min hablil warid tapi kok sik golein l piye Oh gusti Allah itu lebih dekat dari urat nadi tapi sik gole gusti Allah Nah itulah perbedaan antara dekate orang-orang Saleh dengan dekate orang-orang awam Allah itu dekat bisifat kalau kepada orang awam memang sifatnya Allah dekat tapi kalau dekatnya orang-orang Saleh para auliaihin itu dekatnya kepada Allah Bil af'al jadi dengan pekerjaannya Allah ini tak saya Terangkan karena bukan babnya ya setiap orang yang mencari Allah golein gusti Allah itu berarti masih menunjukkan dirinya itu masih nang gusti Allah Ya urung ngasa dekat karo gusti Allah masih golek Makanya kalau doa itu pakai Ya Allah Nggih ada orang doa pakai Allah Iya niku ngundang Ya Rasulullah he Rasulullah Hei jauh Hei anakku he Le menunjukkan masih jauh kalau pakai i Ya Allah Ya Rabbi Allahumma allahum niku Sam kali Allah allahum niku asal ng Ya Allah kemudian ynya dibuang diganti mim di belakang Ya Allah datus Allahumma mim itu gantian daripada ya W aksarahum BWI Al Jadi kalau orang itu doa masih pakai kalimat kata Iya kata Nida itu menunjukkan masih jauh Makanya kalau orang-orang tareqoh itu kalau zikir kan macam-macam Nggih Ya Allah Ya Allah Ya Allah Lailahaillallah Lailahaillallah bariku Ya Allah Ya Allah Ya Allah bar niku I dibuang Allah Allah Allah kurang cedek meneh Ali Allah lafaz Allah diganti h h h ono wiitan huhu enten ngih Heeh hu hu MB opo hahu hahu paling Sir mudeng opo hahuhahu itu seperti Qul huallah niku l niku domir Qul katakan Muhammad huah utawi Allah niku bukan hu hu Allahu bukan engko dikirai Allah ituu disingkat Dadi hu to hu hu boten niku domir huah huah dibaca hu hu hu damir bukan Allah Allahu bukan di dibaca hu hu hu nak manam man laisahu domir man lam yaifir laisahu domir sing ngertiir berarti duwe hati l niku sing nomor tabukiri berdoamu kepada Allah liiri Karena minta selain Allah minta selain Allah niku Nop maksudde Minal dunyawiti yaitu urusan Dun jaluk nang k Allah jaluk Dun wahha dan juga kemewahan-kemewahan dunia gemerlap dunia jatah-jatah duniawi winal mukasyafati walarati wal ahwal wal maqomat atau tidak minta Bondo Dunya tapi minta keramat minta mukasyafah kebukai hati niku termasuk boten sa minta keramat minta makam minta ahwal iku termasuk duniawi pokoknya selain Allah niku duniawi minta Sakti umpamanya kulo riin niku Sakti B manter-banterang becong sak minta keramat minta kesaktian Niku termasukti usti Allah l k diarani sifat malu menungsiku Maul Jin Insa udun ibadah jadi poin dalam hidup niku ibadah jangan sampai Selain itu jadi tujuan pasal orang kalau sudah ahli ibadah biasanya Diah mewaan karena orang-orang yang istikamah kebanyakan orang itu akan diberi keramat oleh Allah diberi karamah loh kemudian karena tergiur dengan karamahnya iso mabur iso melakuendur Banyu Watu iso Dadi emasaman jenengan purun tak k dungo nopo sing jenengan Demek Dadi em purun jenengan tak k tenan nopo sing jenengan Demek Dadi em Watu Demek Dadi emas Pit monor Demek Dadi emas bojone diemek Dadi emas mumet orang itu kata para ulama-ulama hikmah t-tondone wong R doso niku gampang gampang Umpama jenengan ngeroso resik Sinten mawon jenengan duwe konco duwe tonggo nopo sedulur Kik ng resik koyok-koy or duwe deso kek Watu sakten dungak kon Dadi emas Yen wong ku duwe doso Didung kontan Dadi emas kan masal dung mand koy malaikat tapi Yen bar Didung wujud Watu ber Podo Wae podo ora cetone berarti gampang Dadi jenengan niku moco istigfar Sewu Bari dungo Ya Allah dadino Watu Niki em Kok sik rupo Watu tambahi meneh istigfar r000u Sino sesuk dungo meneh wis Dadi emasung ngurung tambahi meneh sampai Dadi tenan niku berarti pun resik tenan ukurane doa niku niku Yen wonge resik niku biasane dungone mandi biasane tapi wong Yen wis mandi dungone iso dad Watu Dadi em biasane wis ra gelem dungo niku penyakite niku penyakite niku wis gelem dungo sing gelem sing iso-o sing [Musik] gelem koy wali-wali Songo Watu doding Dadi emas tapi ora gelem dunyo niku nyet ngoten Jadi orang kalau minta a'radud Dunya wahorifiha wa manasibiha maka orang itu masih rasa malunya sitik nang gusti Allah contoh ngoten jenengan kon nerekke pake atau kon Jo p n Rumah Sakit nganjane P loro kancano Rumah Sakit giih Bu kanjane Pas pake loro P loro jenengan ngendikan nang P Pak niku Siti sing teng pinggir mergi niku umpam di atas n k kulo pripun lak penak saget buka nopo-nopo batin k bocah kunyenan J yo manot perintah gusti Allah cuman Jaluke beres podo Karo anak Apong ANC Rumah Sakit yo ngancan api Endi Karo anak ora jaluk umpamane jenengan duwe anak luru siji manut banget ora tau jaluk opo-opo siji yo podo manot Tapi jalukan ngarane kiro-kiro jenengan seneng anak sing kiro-kiro ngoten kiro-kiro hamba ngoten niku makanya tatkala kita minta sesuatu sing dijaluk bukan Rid gusti Allah tapi jaluk bondone gusti Allah yo Jen opopo cuman Langkung apike jaluk Ridan gusti Allah podo karo ngancane Wong Tua Yo ora apao Jane jaluk sitine Mergo NY anake ahli warise cuman alangkah lebih apik Yen anak niku nerimo ing pandume wong Tuo kui Taki sing kono ya Le gigih Pak matur nuwun Wah Langkung seneng manot Jan mung masalah proses ya mung masalah proses asline jaluk ora jaluk yo pasti dikii wong anake kok wong ahli waris pancen sing apiki sing or jalukan as cuman jenenge menungso niku ora sabaran Gusti k jaluk niku Jal J ras sa bar nah niku sing pertama doa itu akan menjadi sesuatu yang tidak bermasalah tatkala ala Waji taabud Niati ibadah Mergo menjalankan perintahe gusti Allah ud'uni astajibbl lakum kemudian yang kedua Wat taadub pakai Toto kromo ya tot kromo nikupo maksudde yaitu di dalam kita berdoa itu ada adab adab yang memang menjadi keharusan menjadi keterkaitan dengan sebab kabulnya doa jadi dungo nang gusti Allah ku ojo bentak-bentak ojo demo nang gusti Allah Gusti kulo hambane panjenengan tug jenengan nyuwun ngepuro ya koy wong arep utang nang Pak Haji kui lah wong arep utang nang Pak Haji piy Alhamdulillah Pak Haji bar umroh anak-anake pun mentas sedanten Masyaallah jenengan pun Sempurno tenan malem Pak Haji nganti Mumbul jedul langit ujung-ujunge jaluk hutangan tapi Yen teko-teko J utange Pak Haji ya ora dikei Dilem se sak mumbul-mumbule sak penak-penake niku di antara adab jadioc minta sesuatu yang kira-kira tidak rasional niku termasuk hal-hal yang suul adab umpamanya satu contoh jaluk n Gusti allahengol malam hari buan to siang hari kui jenenge Ora duwe adab Ora duwe adab jaluk sing normal walaupun gusti Allah mampu membuat sesuatu yang tidak masuk akal menurut manusia ya tetapi itu adalah satu dibanding 1000 atau satu banding sejuta makanya ndak bisa dijadikan patokan koy umpamane Segoro dipentung karo Nabi Musa Dadi dalan lah jenengan arep n uro umpamane gah numpak kapal diimben Sung ono Suramadu ya mentung Segoro ya tewas mentung nyemplung baru artinya itu terjadi cuman mungkin 1 juta sekatu tahu 1001 bahasanya jangan jadi patokan hal semacam itu karena itu bentuk daripada Datu karamah makanya tatkala anak minta kepada orang tua Pak Siti sing niku mengatas nama kulo Niki kan anak ndak punya malu ora du izin iki nang Wong Tua apalagi nang gusti Allah Randu Iin Kenapa karena bahasa itu kok Andaikan diucapkan narepi wong Lio kui bakal tekan Nggih boten berarti kan perkataan itu ngisin-ngisini ngen perkataan yang ndak ngisin-ngisini kok Andaikan diucapkan banyak orang ndak ada masalah berarti penyuwun iku ora ngisin-ngisini ya tatkala bahasa cuma diucapkan antara wong Tuan Karo anak nang Rumah Sakit enek wong meneh berarti bahasa itu penyuwunan sing ngisin-ngisin risin nang wong Tuo mok ngarani warisan kok ngarani Pod nang gusti Allah ng memang begitu kehidupan Tu memang begitu [Musik] wong sing biasane dikei karo gusti Allah Yen jaluk pasti dikei kui biasane ora jaluk-jaluk tapi Wong Sing ora dikei kui jaluk tok bias ya koy por salh por Wali jarang minta sesuatu kecuali darurat masalahnya opo diketok jaluk Dik jaluk Dike jadi izin wong sing cedek karo gusti Allah kuu izin arep jaluk satu contoh jenengan cedek karo sopo kenal baik umpamane karo pak camat umpamane kenal baik jenengan dijaluki Tulung umpamane karo koncone gawe proposal masjid ke kan cedek karo Pak jamat titip Propos Ora mungkin gelem wong Yen cedek banget kui arep bahasa tembung jaluk kui ra iso biasane ngoten wong sungkulino jaluk biasane sing ra kenal kui are jaluk tok biasane sing ra kenal awak dewe kan R pat kenal nang gusti Allah Nggih Mulo siang malam is Sin jaluk to wis ora tauu leren zikire kurang jaluk sgep sampai-sampai teng hadis ada dua riwayat Quran Barang siapa yang sibuk Quran S wong sibuk moc Alquran koy wong hafizhaf ko imam masjid Zaid hafhaf sibukus Quran Quran An [Musik] masalatiikriati S Wong sibukran sampempikirempalu maka akan aku berikan orang itu sesuatu yang istimewa yang tidak diberikan kepada yang lain awak dewe sibuk zikir orang sibuk moco Quran ora paling sibuk wedangan to sibuk jagongan iku ngih makalah yang ke 21 ini bapakan doa yang terakhir watolabuka Min girihi liwujudi budau mencarimu mencari terhadap selain Allah berdoa minta kepada selain Allah minta nang laut selatan minta nang gunung opo k gunung apao Ngawi ku ya wis ku ya berarti wis tau pokoknya minta-minta nang selain gusti Allah lah itu menunjukkan liwujudihu karena jauhnya kita kepada Allah intine ngoten ya Jadi minta itu hanya kepada Allah Mulo Yen jenengan du Bojo kok minta belonjo kon minta Gusti Allah Kadang orang niku ngen Salah kaprah jaluk belonjone Pak jaluk nakui sirik Minang gusti Allah kok minta nang Akuu ibu-ibu berarti bojone jelas jadi antara minta dengan doa niku bed ngih minik Mas t mug-mugi manfaat Insyaallah pertemuan yang akan datang kita bahas bedone jaluk belonjo karo jaluk nang gusti Allah alfatihahillahahirah iumamikum War warahmatullahi wabarakatuh

Tidak ada komentar:

Posting Komentar