Kajian Kitab Al Hikam oleh Kiai Zainal Ashom | Masjid Raya Sheikh Zayed Solo
asalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh bismillah
alhamdulillah wasalatu wasalamu ala rasulillah Muhammad Ibni
Abdillah waa alihi wa ashabihi wan tabial Huda
yaumilqiamah allahid muhamm
alim waihiqq
qriim rbisohliriirli Amri wahlul
datanisaniqah
Jamaah Masjid Raya Syekh zaahid yang saya hormati dan saya
takzimi jemaah muslimin wal muslimat rahimakumullah
Alhamdulillah Mari kita bertawasul bersama-sama mengucapkan rasa
syukur dengan harapan Allah memberi keberkahan ilmu kepada kita
semua sehingga dengan ilmu itu kita menjadi tambahan iman dan takwa kita
kepada Allah subhanahu wa taala amin dan mudah-mudahan kita dapat jadi
orang-orang yang Husnul Khatimah.
alfatihah
Amin. melanjutkan daripada makalah yang ke-21 dari
Kitab syarhul Hikam Ibnu
athaillah tholabuka minhu ittihamun Lahu
tolaba utawi ole nyuprih Siro
golek minhu saking Allah iku
ittihamun penyono atau
praduga praduga kalau itiham itu beda
dengan kalau Don itu prasangka kuat tapi kalau ham wahmun itu prasangka yang
lemah atau mungkin lebih pasnya dikasih makna
curiga. ya thabuka utawi oleh nyuprih Siro minhu saking Allah iku
itihamun curiga atau praduga lahu maring
Allah iku
Adoh gib ora ketok mingka saking
Siro Anhu saking Allah watabuka utawi oleh
siriri Allah kono
arahe S isin sirohu saking Allah watolabuka
utawi oleh nyuprih Siro Min girihi saking Lian Allah liwujudi budika Krono
wujud ad Siro Anhu saking Allah ini bab
doa doa itu ada adab ada Tata
kramanya jadi setiap doa dari setiap orang itu macam-macam
bentuknya doa maksud daripada doa itu
beda-beda yang pertama di sini dijelaskan oleh
Beliau mintamu
golekmu berdoamu kepada Allah iku ittihamun
lahu karena aja kecurigaan Bahwasanya Allah kui ora bakal
ngekei ngono ngih jenengan kok jaluk
ngopo opoatir gusti Allah or ngekei kok dadak dijaluk
ng ono anak buah hari Sabtu sore Moro nang kantore
Bose jaluk
belonjo jaluk belonjo kui tujuane opo padahal Ki wis dijatah ra usah dijaluk
wae pasti Dike dikei ngopo to ak jaluk wti b s
Melayu jadi tatkala orang itu berdoa koyok-koyok gusti Allah ki
mencurigakanus ki Aku dikei warora jenengan riyin sing S urung
nikah sing paling jadi patokan dungone Bojo niku sing nopo sing ayu nopo sing
Saleh alah tenane rapat yakin k sing ayu
sing ayu karena khawatir jenengan Itu Wedi dikei sing e sing elek molo jaluk
sing ayu padahal tampange yo elek tapi jaluk sing ayu artinya doa itu
di situ ada kecurigaan atau ada kekhawatiran takut-takut Allah orang
ngekei Wah Ki sesuk Wayah lebon piye iki he jaluk n Gusti gusti Allah Gusti lebon
Gusti Gusti anak SPP Gusti jadi ada kekhawatiran Mang ya di situlah yang
dimaksud annal murida yambagi lahu ayastagila
filukihi sebaiknya bagi seorang murid bagi seorang salik Orang yang ahli
ibadah ayastagila
sibuk dengan keadaan suluknya sibuk dengan urusan ibadahnya
piye carane ibadah apik ora terselubung maksud-maksud sing
tertentu seperti R niku sing
diperhatikan
awakweu yang menjadi kesibukan yang paling menjadi
prioritas sibuk dengan sesuatu yang dapat mendekatkan kita kepada
Allah karena itu ndak ditanggung dekat kepada Allah itu ndak
ada jaminan tapi re itu pasti ada jaminan kadang kita memikirkan sesu yang
sudah dijamin tapi membiarkan sesuatu yang belum dijamin akhirnya bablas tenan
ya Nah di situlah kesalahan-kesalahan
kecil sebenarnya dari sini kita akan tahu bahwasanya kesalahan-kesalahan
manusia itu hanya karena sudut pandang yang keliru ya salah sikap sikapnya salah
penganggapannya salah nganggap gusti Allah ora bakal ngeki Mulo jaluk
tok bahkan kok Andaikan rajaluk gusti Allah kui ngeki sing Luwih
apik dalam Fathul Bari Syarah sahih
Bukhari Man sagolahu anikri barang siapa yang sibuk zikir kepadaku
Ya sehingga orang tersebut
tidak sempat minta kepada Allah sangking sibuki zikir ora sempat minta Man
syagolahu Dikri an masalati Barang siapa yang sibuk zikir
terus istigfar kepada Allah bar moco istigfar moco selawat bar moco selawat
maoco Lailahaillallah bar moco Lailahaillallah moco La haula perniku moco tasbih dak sempat doa doa nak
sempat wakt zikir apa kata Allah maka orang
tersebutu afdilin akan aku berikan orang itu
sesuatu yang istimewa yang tidak diberikan kepada orang-orang yang biasa
berdoa Kalau jenengan sibuk zikir apa Sibuk
doa sangking sibuk doa sampai ra sempat
zikir Yen wong diembben saking sibuki zikir ra sempat
doa akhir zaman ya bolone okeh or usah
khawatir nah di situlah doa itu ada
adab-adabnya apa adabnya orang berdoa dulu gara-gara makalah
ini terus terang kulo sampai telung Sasi
doa gara-gara makalah Oh io yo kok awakweadak jaluk nang gusti Allah
koy-koy gusti Allah k ngerti kebutuhan awak dewe lak ngoten ngih kasare ngoten
l kasare kan ngoten kas ngopo dadak jaluk ngandani Gusti kulo Ses perlu Niki
perlu Niki arep nikah Gusti butuh Rag sak mten sak kan ngandani gusti Allah
koyok-koyok gusti Allah ora mu ora mudeng nah dideluk Songko niku awak dewe
koy suul adab Ora duwe to kromo k ya ora duwe Toto kromo mosok gusti Allah
diwarahi kebutuhane awak dewe ikiki Gusti butuh Niki Gusti bar Nika kulo
butuh Omah butuh gawean butuh Pit monor segala macam Ki
ngopo nah doa itu tidak ada salahnya tatkala
orang itu ngerti tot romone beda dengan nabi Allah
Ibrahim memang ada makam- makam itu tidak berdoa lebih
baik ada makam yang berdoa lebih
baik jenengan ojok salah posisi Ojo Salah
menempati kalau nabi Allah Ibrahim tatkala areab diobong ditawari karo
malaikat Mikail Ibrahim butuh pertolonganku ora ora ten
ora or tak tekake Udan gen api k iso padam
ora or butuh aku membutuh gusti Allah ora butuh
kue kow lak makhluk toh makhluk malaikat Yo makhluk aku a
butuh makhluk sing tak butuhku KH kowe arep nolong aku
oh hasbiallah wikmal wakil Itu jawaban nabi cukuplah
Allah yang akan menjadi
penolongku itu makome Nabi Ibrahim ora makame Ibrahim Ibrahim Solo ya Yen
Ibrahim Solo ojo niru-niru kui makome nabi nabi
Ibrahim ya ora ibrahim-ibrahim to
ora akhirnya apa semua para malaikat dijelaskan dalam kitab madatul
majalis teng mereka niku keterangane lengkap komplit masalah Nabi Ibrahim
niku diobong kayune Niku pinten kalau di dalam Kitab dijelaskan
40 Diro 80 Dir pinten sekitar 40 met
persi tumpukane kayu kayu sing dinggo ngobong Ibrahim koy
Bukit setiap orang dari desa kon goowo kayu siji-siji sak gelondong sak
gelondong tumpuk setelah Nabi Ibrahim diuncalke
arep nguncal Nabi Ibrahim bingung malaikat kok malaikat Namrud Raja
Namrud piye carane sing arep ngunggah Ibrahim Nur piye
carane akhire teko jeneng iblis ngandan
Oh gampang pendal opo bahasane
Pal nabi iahimemudi ayun-ayun diuncolke nang dwur
koy Pring Dowo ngoten pendal mbuh nopo jeneng kui sing ngandani iblis rupo
menungso S teko Neng Jero malaikat demo nang gusti Allah demo piye iki piye kok
kekasih jenengan kok Arep diopong nopo jenengan moten isin kok kalah karo
Namrud kekasih jenan Ajeng diopong kok jenengan Mendel mawon demo
malaikat karo gusti Allah k k ngopo Jibril anak buahmu Ki
ngopo kok dadak dema-demo barang Ki ngopo kui urusanku jadi yokeh demo Ki
mulai ket en wis ono demo protes malaikat niku protes mergone
nopo kekasihnya Allah arep diobong arep disikso arep dizolimi mosok gusti Allah
sing m kuaso meneng tok ora gelem nolong lah ituarep malaikat namun tatkala malaikat nolong
Nabi Ibrahim mau mendatangkan hujan Nabi Ibrahim Gem Aku butuh k makluk aku
butuhingip akire y wis Jibril ngomongang anak buahmu Ibrahim tolong ak gusti
Allah ngendikanun
banaman jadi ibrahak dibkan karo malaikat go Melayu
ora Nabi Ibrahim tetap minta Afiah cukup Allah penolongku tanpa dikeluarkan dari
Bara Api Nabi Ibrahim tetap selamat makanya ini adab tot kromone
awak dewe tatkala kita kena musibah minta dikeluarkan dari musibah
niku apik tapi yang lebih apik minta di kuat dalam menghadapi musibah itu lebih
baik jadi bukan minta keluar dari musibah minta diberi kekuatan menghadapi
musibah karena musibah itu pahalanya ada pada sabar menghadapi
musibah Bukan keluar dari musibah Jadi Pahala sabar Ken entuk l opo gunane
gusti Allah dad sabar Yen enek musibah pahalane sabar
in Ma mairin tapi loro tenan loro
tenan nah niku nabi Ibrahim tidak minta keluar dari bar api tapi minta
Afiah makanya kemudian Allah mengatakan ya naruuni Bardan wasalaman ala Ibrahim
dalam kitab niku dijelaske untunge untunge gusti Allah Niku
da Gusti allahuni wahai api Kuni
ono ber Dadi Adam
walaman untung dialaman jadi dalam kitab Madul majalis
dijelas untung di salaman ora
langsungun tapi masih ada kalimat Bardan wasalaman ala Ibrahim
umpomo gusti Allah ora ngendikan W salaman mung Bardan tok adem tok wahai
Geni Dadi adem Ibrahim iso mati
kademen niku y ora enek salamane niku teng kitab niku dijelaske panjang lebar
demikian juga tatkala untunge gusti Allah niku sing ngendikan wahai Geni dadio kowe adem ala
Ibrahim Tok Lah umpomo ora ngomong ala Ibrahim
men ngomong wahai Geni dadio adem sak dunyo adem kabeh terus arep masak
nganggo opo y k sing udud-udud Ki arep nyumet Udud Songo opo
C lah niku proses daripada makrifatnya
Nabi Ibrahim moten Bun ditolong malaikat memang mukjizat niku keistimewaan kalau
untuk Nabi mukjizat untuk para wali karo karamah untuk orang-orang Saleh
orang-orang Mukmin sing urung waliullah Ijik lagi wali murid nah tapi orang
Saleh orang mukmin niku jenenge maonah pertol pertolongan jadi beda
tingkatan Yen para nabi Jen jenge pitulung niku mukjizat por Wali niku
jenenge karamah Yen wali murid jenenge Ma maonah pertolongan nah pertolongan
niku memang datang niku Yen Kepepet Mang pirsane Nabi Musa iso Segoro Dadi dalan
kui lak Mergo Kepepet digebukin Segoro pentung karo
tongkete Dadi dalan mergone wis ra en dalan meneh wis tapel kuda satu-satunya
akses untuk Melayu dari kejaran Firaun lewat segoron Kepepet Nabi Ibrahim joten
medale karamaah mukjizat pas Kepepet demikian juga nabi-nabi yang
lain makanya Pertolongan Allah itu datang niku kekatan pas Kepepet Mulo
jenengan seringsingo
Kepepet du karomahwakwe nyoba pas Kepepet metu Muh metu
metu adab jadi dikatakan Di Sini di dalam
berdoaabuu
minalun semua doa perenyuenan niku enten cacate enten elek
maklul niku kemasukan elat enten cacati doa baik itu doa mutaallqon
bilhaqqi dengan urusan ketuhanan Ail kholqi atau urusan makhluk
illa Maa ala wajh taabud kecuali doa itu baru dikatakan benar
doa itu baru dikatakan benar satu Niati
ibadah orang salh kulo Ren waktu ngaji Hikam pertama ngaji Hikam pertama biasa
Yen pertama l ngoten wong belajar pencak Yen lagi entuk satu dua jurus
koyok-koyok wong meneh jago dewe ko wong koy arep ditangang gelut
Kab lagi satu dua jurus kulo riun ngajikam pertama telung Sasi ora dungo
wed suul adab Wah suwe-suwe lah iki bener apa ora
tak pikir-pikir dewe bener apa ora akhire suan n Kiai Matur ngoten-ngoten
kot Wah senene karo
senene akhir no akhir Kiai nget Hikam jadi orang doa Niki yang pertama
konteks apapun Doanya itu dibenarkan dan tidak dianggap suul adab walaupun
mengutarakan curhat nang gusti Allah Gusti kulo butuh Niki Niki Niki gusti Allah pun
mudeng tapi nak dikatakan Sul adab dengan satu catatan Beberapa syarat yang
pertama ala wajit taabud karena niate ibadah orang Saleh para Aulia Niku
dungone
y gusti Allah or orenengan
usah jadi konteks doanya waliullah
dengan bed
kalau perkodikon karo gusti Allah Yen ngejalanke perintahe gusti Allah berarti
niate iba ibadah mergone uduni jaluk Oneng aku ini kan
perintah jadi faktornya ibadah perkoro dikei ora ngurus wong aku
Niati ibadah lah Yen awak dewe sing dadi
faktor dongone nopo penjalukane
barange dongo ora Mergo ibadah mergone anyel kadang n gusti Allah anyel
meratapi nasibku kok koy ngono akhire dongo nang gusti Allah Dadi dungo lek
ora nilai ibadah tapi Mergo anyel n gusti Allah wonge teko k teko
kabeh kokang kul-kabul jadi jadi nilai nilai Doanya
itu berbeda ibarate ngoten ibarate ko kasih gambaran ngoten ono bakul klontong wonge ayu
banget jenengan tumbas rokok Wah baku ayuing opo y
hooh bar niku Bali meneh tumbas korek padahal Kore
duwe pengalaman kabeh
korek duit tapi yo tumbas masalah tujuan utama Bukan korek
bukan bukan rokok
baku Iki sing Kulin wedangan n
rondo-rondo Jane wedange dientek Mang menit iso Nggih mergone bak Rondo
mon-mon akhireadi j lah ikiku doanya orang Saleh jadi poin
bagi orang Saleh kalau doa itu Mergo ibadah menjalankan
perintah Allah ud'uni astajibl lakum nah Yen wali murid
betul yang menjadi poin utama bagi wali murid itu pemberiane gusti Allah sing
dijaluk Bukan penjaluan tapi sing dija sing
dijalu rokoke kor ora baku ora
baku Itu yang pertama Kemudian yang kedua
watabuka lahubat mau ole golek gusti Allah nyu gusti
Allah itu menandakan bahwasanya engkau itu jauh dari
Allah umpamane pte hilang kucinge ilang golein berarti kucinge kan adoh gaib ora
ketok Neng kucingku golein berarti Yen digolein berarti ora
enek Neng CED sama kita mencari gusti Allah
menunjukkan awak dewe iki S Adoh S gusti Allah tapi gusti Allah cedak akrobu Min
hablil warid tapi kok sik golein l piye Oh gusti Allah itu lebih dekat dari
urat nadi tapi sik gole gusti Allah Nah
itulah perbedaan antara dekate orang-orang
Saleh dengan dekate orang-orang awam Allah itu dekat
bisifat kalau kepada orang awam memang sifatnya Allah dekat tapi kalau dekatnya
orang-orang Saleh para auliaihin itu dekatnya kepada Allah Bil
af'al jadi dengan pekerjaannya Allah ini tak saya Terangkan karena bukan babnya
ya setiap orang yang mencari Allah golein gusti Allah itu berarti masih
menunjukkan dirinya itu masih nang gusti Allah Ya
urung ngasa dekat karo gusti Allah masih golek Makanya kalau doa itu pakai Ya
Allah Nggih ada orang doa pakai
Allah Iya niku ngundang Ya Rasulullah he Rasulullah Hei
jauh Hei anakku he Le menunjukkan masih jauh kalau pakai i Ya Allah Ya Rabbi
Allahumma allahum niku Sam kali Allah allahum niku asal ng Ya
Allah kemudian ynya dibuang diganti mim di belakang Ya Allah datus Allahumma mim
itu gantian daripada ya W aksarahum
BWI Al Jadi kalau orang itu doa masih pakai
kalimat kata Iya kata Nida itu menunjukkan masih jauh Makanya kalau orang-orang tareqoh itu kalau zikir kan
macam-macam Nggih Ya Allah Ya Allah Ya Allah Lailahaillallah
Lailahaillallah bariku Ya Allah Ya Allah Ya Allah bar niku I dibuang Allah Allah
Allah kurang cedek meneh Ali Allah lafaz Allah diganti h h h ono wiitan huhu
enten ngih Heeh hu hu MB opo hahu hahu
paling Sir mudeng opo hahuhahu itu seperti Qul huallah niku l niku domir
Qul katakan Muhammad huah utawi Allah niku bukan hu hu Allahu bukan engko
dikirai Allah ituu disingkat Dadi hu to hu hu boten niku domir huah huah dibaca
hu hu hu damir bukan Allah Allahu bukan di dibaca hu hu hu
nak manam man laisahu domir man lam yaifir laisahu domir sing ngertiir
berarti duwe hati l niku sing nomor
tabukiri berdoamu kepada Allah
liiri Karena minta selain Allah minta selain Allah niku Nop
maksudde Minal dunyawiti yaitu urusan
Dun jaluk nang k Allah jaluk
Dun wahha dan juga kemewahan-kemewahan dunia
gemerlap dunia jatah-jatah duniawi winal mukasyafati walarati wal
ahwal wal maqomat atau tidak minta Bondo Dunya tapi minta keramat minta
mukasyafah kebukai hati niku termasuk boten sa minta keramat minta makam minta ahwal
iku termasuk duniawi pokoknya selain Allah niku duniawi minta Sakti umpamanya kulo riin
niku Sakti B
manter-banterang becong
sak minta keramat minta kesaktian Niku
termasukti usti Allah l k diarani sifat
malu menungsiku Maul Jin Insa
udun ibadah jadi poin dalam hidup niku ibadah
jangan sampai Selain itu jadi
tujuan pasal orang kalau sudah ahli ibadah biasanya
Diah mewaan karena orang-orang yang
istikamah kebanyakan orang itu akan diberi keramat oleh Allah diberi karamah loh kemudian karena
tergiur dengan karamahnya iso mabur iso melakuendur Banyu Watu iso Dadi emasaman
jenengan purun tak k dungo nopo sing jenengan Demek Dadi em purun jenengan
tak k tenan nopo sing jenengan Demek Dadi em Watu Demek Dadi emas Pit monor
Demek Dadi emas bojone diemek Dadi emas
mumet orang itu
kata para ulama-ulama hikmah t-tondone wong R doso niku
gampang gampang Umpama jenengan ngeroso resik Sinten mawon jenengan duwe konco duwe
tonggo nopo sedulur Kik ng resik koyok-koy or duwe deso kek Watu
sakten dungak kon Dadi emas Yen wong ku duwe doso Didung kontan Dadi emas kan
masal dung mand koy malaikat tapi Yen bar Didung wujud Watu
ber Podo Wae podo ora cetone berarti gampang Dadi jenengan niku moco
istigfar Sewu Bari dungo Ya Allah dadino Watu Niki em Kok sik rupo Watu tambahi
meneh istigfar r000u Sino sesuk dungo meneh wis Dadi emasung ngurung tambahi
meneh sampai Dadi tenan niku berarti pun resik
tenan ukurane doa niku niku Yen wonge resik
niku biasane dungone mandi biasane tapi wong Yen wis mandi dungone
iso dad Watu Dadi em biasane wis ra gelem
dungo niku penyakite niku penyakite niku wis gelem dungo sing gelem sing iso-o
sing [Musik] gelem koy wali-wali
Songo Watu doding Dadi emas tapi ora
gelem dunyo niku nyet ngoten Jadi orang kalau minta a'radud
Dunya wahorifiha wa manasibiha maka orang itu
masih rasa malunya sitik nang gusti Allah contoh ngoten jenengan kon nerekke
pake atau kon Jo p n Rumah Sakit nganjane P
loro kancano Rumah Sakit giih Bu kanjane
Pas pake loro P loro jenengan ngendikan nang
P Pak niku Siti sing teng pinggir mergi niku
umpam di atas n k kulo pripun
lak penak saget buka
nopo-nopo batin k bocah
kunyenan J yo manot perintah gusti Allah cuman Jaluke
beres podo Karo anak
Apong ANC Rumah Sakit yo ngancan api Endi Karo anak ora jaluk
umpamane jenengan duwe anak luru siji manut banget ora tau jaluk opo-opo siji
yo podo manot Tapi jalukan ngarane kiro-kiro jenengan
seneng anak sing kiro-kiro ngoten kiro-kiro hamba ngoten niku makanya
tatkala kita minta sesuatu sing dijaluk bukan Rid gusti Allah tapi jaluk bondone
gusti Allah yo Jen opopo cuman Langkung apike jaluk Ridan gusti Allah podo karo
ngancane Wong Tua Yo ora apao Jane jaluk sitine Mergo NY anake ahli warise
cuman alangkah lebih apik Yen anak niku nerimo ing pandume wong Tuo kui Taki
sing kono ya Le gigih Pak matur nuwun Wah Langkung seneng
manot Jan mung masalah proses ya mung
masalah proses asline jaluk ora jaluk yo pasti dikii wong anake kok wong ahli
waris pancen sing apiki sing or jalukan as cuman jenenge menungso niku ora
sabaran Gusti k jaluk niku Jal J ras sa
bar nah niku sing pertama doa itu
akan menjadi sesuatu yang tidak bermasalah tatkala ala Waji taabud Niati
ibadah Mergo menjalankan perintahe gusti Allah ud'uni astajibbl lakum kemudian
yang kedua Wat taadub pakai Toto kromo ya
tot kromo nikupo maksudde yaitu di dalam kita berdoa itu ada adab adab yang
memang menjadi keharusan menjadi keterkaitan dengan
sebab kabulnya doa jadi dungo nang gusti Allah ku ojo
bentak-bentak ojo demo nang gusti Allah Gusti kulo hambane
panjenengan tug jenengan nyuwun ngepuro ya koy wong arep utang nang Pak Haji kui
lah wong arep utang nang Pak Haji piy Alhamdulillah Pak Haji bar umroh
anak-anake pun mentas sedanten Masyaallah jenengan pun Sempurno tenan
malem Pak Haji nganti Mumbul jedul langit ujung-ujunge jaluk
hutangan tapi Yen teko-teko J utange Pak Haji ya ora dikei Dilem se
sak mumbul-mumbule sak penak-penake niku di
antara adab jadioc minta sesuatu yang
kira-kira tidak rasional niku termasuk hal-hal yang suul adab umpamanya satu
contoh jaluk n Gusti allahengol malam hari buan to siang hari
kui jenenge Ora duwe adab Ora duwe adab jaluk sing normal
walaupun gusti Allah mampu membuat sesuatu yang tidak masuk akal menurut manusia ya tetapi itu adalah satu
dibanding 1000 atau satu banding sejuta makanya ndak bisa dijadikan
patokan koy umpamane Segoro dipentung karo Nabi Musa Dadi dalan lah jenengan
arep n uro umpamane gah numpak kapal diimben Sung ono Suramadu ya mentung
Segoro ya tewas mentung nyemplung baru artinya itu terjadi cuman mungkin 1
juta sekatu tahu 1001 bahasanya jangan jadi patokan hal semacam itu karena itu
bentuk daripada Datu karamah makanya tatkala anak minta kepada orang tua Pak
Siti sing niku mengatas nama kulo Niki kan anak ndak punya malu ora du izin iki
nang Wong Tua apalagi nang gusti Allah Randu Iin Kenapa karena bahasa itu kok
Andaikan diucapkan narepi wong Lio kui bakal tekan Nggih boten berarti kan
perkataan itu ngisin-ngisini ngen perkataan yang ndak ngisin-ngisini kok
Andaikan diucapkan banyak orang ndak ada masalah berarti penyuwun iku ora
ngisin-ngisini ya tatkala bahasa cuma diucapkan antara wong Tuan Karo anak nang Rumah Sakit
enek wong meneh berarti bahasa itu penyuwunan sing ngisin-ngisin risin nang wong Tuo mok
ngarani warisan kok ngarani Pod nang gusti Allah
ng memang begitu kehidupan Tu memang begitu [Musik]
wong sing biasane dikei karo gusti Allah Yen
jaluk pasti dikei kui biasane ora jaluk-jaluk tapi Wong Sing ora dikei kui
jaluk tok bias ya koy por salh por Wali jarang minta
sesuatu kecuali darurat masalahnya opo
diketok jaluk Dik jaluk Dike jadi izin wong sing cedek karo gusti Allah
kuu izin arep jaluk satu contoh jenengan cedek karo sopo kenal baik umpamane karo
pak camat umpamane kenal baik jenengan dijaluki Tulung umpamane karo
koncone gawe proposal masjid ke kan cedek karo Pak jamat titip Propos Ora
mungkin gelem wong Yen cedek banget kui arep bahasa tembung jaluk kui ra iso
biasane ngoten wong sungkulino jaluk biasane sing ra kenal kui are jaluk tok
biasane sing ra kenal awak dewe kan R pat kenal nang gusti Allah Nggih Mulo
siang malam is Sin jaluk to wis ora tauu leren zikire kurang jaluk
sgep sampai-sampai teng hadis ada dua
riwayat Quran Barang siapa yang sibuk Quran S wong sibuk moc Alquran koy
wong hafizhaf ko imam masjid Zaid hafhaf sibukus Quran
Quran An [Musik] masalatiikriati S Wong sibukran
sampempikirempalu maka akan aku berikan orang itu sesuatu
yang istimewa yang tidak diberikan kepada yang lain awak dewe sibuk zikir
orang sibuk moco Quran ora paling sibuk wedangan
to sibuk jagongan iku ngih makalah yang ke 21 ini
bapakan doa yang terakhir watolabuka Min girihi liwujudi
budau mencarimu mencari terhadap selain
Allah berdoa minta kepada selain Allah
minta nang laut selatan minta nang gunung opo
k gunung apao Ngawi ku ya wis ku ya berarti wis
tau pokoknya minta-minta nang selain gusti
Allah lah itu menunjukkan liwujudihu karena jauhnya kita kepada
Allah intine ngoten ya Jadi minta itu
hanya kepada Allah Mulo Yen jenengan du Bojo kok minta belonjo kon minta Gusti
Allah Kadang orang niku ngen Salah kaprah jaluk belonjone Pak jaluk nakui
sirik Minang gusti Allah kok minta nang Akuu
ibu-ibu berarti bojone jelas jadi antara minta dengan doa niku
bed ngih minik Mas
t mug-mugi manfaat Insyaallah pertemuan yang akan datang kita bahas bedone jaluk
belonjo karo jaluk nang gusti
Allah
alfatihahillahahirah
iumamikum War warahmatullahi
wabarakatuh
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar